Ana içeriğe atla

Problemleri sayısal değerlere çevirmek

 

Değerli dostlar,

İşletmelerde en önemli konulardan birisi de problem çözme becerisine sahip çalışanlarınızın olmasıdır. Problem çözme ile ilgili çeşitli bilinen metotlar vardır. Hepimizin bildiği, balık kılçığı, pareto, beyin fırtınası gibi çeşitli yöntemler bulunmaktadır. Bugün bunlardan bahsetmeyeceğim. Problem çözmenin en önemli unsurlarından birisi de problemi dijital hale getirebilmektir. Yani, sorunu elinizdeki verilerle beraber sayısal değerlere dönüştürme becerisidir.

Herhangi bir problemi, eğer dijital değerlere, sayısal değerlere çevirebiliyorsanız, problemi kolaylıkla çözebilirsiniz. Her problem, çevrilebilir mi? Bence evet, çevrilebilir. Çünkü, evrenin dili matematiktir. Dolayısıyla, bence her problem sayısal değerler üzerinden modellenebilir. Peki, bunu nasıl başaracağız? Mühendislik problemlerinin modellenmesi nispeten daha kolayken, daha soyut kavramların sayısal verilere çevrilmesi daha zordur. Ancak, yine de ne kadar soyut olursa olsun, mutlaka sayısal değerlere çevrilmelidir. Bugün, sayıyla alakalı olmadığını düşündüğümüz renklerden, düşüncelere kadar çoğu kavram sayısal değerler üzerinden modellenmektedir. Daha önceki yazılarımda size beynimizin bile dijital olarak modellenmeye çalışıldığını anlatmıştım. Bu sebeple, konuya ön yargılı olmadan, rasyonel bir şekilde yaklaşmak, işimizi kolaylaştıracaktır.

Peki, nasıl yapacağız? Öncelikle, sayısal değerlere dönüştüreceğimiz konuyu en ince detaylarına kadar incelememiz gerekmektedir. Arkasından, problemle ilişkili, değişkenlerin bulunup, bunların sayısal verilere çevrilmesi gerekiyor. Yani, konu her ne ise, nelerden oluşuyor, bunları tespit edip, sayılara çevirmemiz gerekiyor. Arkasından, bu bulduğumuz kavramların birbirleri ile olan korelasyonlarının bulunup, sebep sonuç ilişkisi çerçevesinde irdelenmesi gerekiyor. Bu kapsamda, elde etmek istediğimiz sonuç tanımlanıp, problemi oluşturan kavramlar ile formüle edilince, amaçlanan duruma gelinebiliyor. Tabi, bu burada yazdığım kadarıyla, kolaylıkla anlaşılıp uygulanabilecek bir durum değildir. Ancak, teknik destek alınarak, problemler bu yolla çözülebilir. Unutmayın, tüm evren, herşey sayılardan ibarettir.

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın

AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Başarılı pazarlama örnekleri

Değerli dostlar, Pazarlama ve satış konusunda yazılarıma devam ediyorum. İşletmelerin büyümesi ve karlılıklarının artması ile ilgili başarılı olmuş şirketlerden örnek vermek istiyorum. Dell bilgisayarı hepimiz biliriz. Michael Dell, daha 24 yaşında iken, kişisel bilgisayarları mektup ve telefon yoluyla satabileceğini düşünerek, bu şekilde bir satış kanalı yaratır. Paralarını geri alma garantisi verdiği müşterileri ve Dell müşterilerinin artan memnuniyeti, Dell bilgisayar şirketi için ciddi bir satış hacmi yarattı ve Dell bilgisayar bugünlere geldi. Bugün hala Dell bilgisayar şirketi, internet üzerinden bilgisayar satmaya devam ediyor. Başka bir örnek daha da ilginç, First Direct Bankası, İngiliz bir bankadır. Binası ve şubesi yoktur. Buna karşılık müşterilerinin ihtiyaçlarını 7 gün 24 saat karşılayarak, müşteri memnuniyeti yakalamayı başarmıştır. Tüm bankacılık işlemleri internet üzerinden yapılabilmektedir. Ayrıca telefon bankacılığı da bulunmaktadır. Amazon’dan hiç bahs...