Değerli dostlar,
Bu hafta, şirketlerdeki organizasyonel
yapı içindeki bozukluklardan bahsedeceğim. İşletmelerde, görev, yetki ve
sorumluluklar, organizasyon şeması kalite el kitabı gerekliliği olarak
hazırlanıyor. Ancak uygulamada maalesef, bu hazırlanan dökümanlar sadece kalite
sistem gereği hazırlandığı için, kalite yönetim sistemlerine uygun
işletilmiyor.
Her sürecin yöneticisinin,
sorumluluk alanı ve yetkileri belirli iken, kendi sorumluluğunun dışında farklı
sorumluluklar, farklı görevler çalışanlara yüklenebiliyor. Burada, yanlış
anlaşılma olmasın, şirketlerin büyüklüklerine göre tabiki, farklı süreçler,
farklı şirketlere farklı şekilde yönetilebilir. Burada anlatılmak istenen,
kurgulanan, organizasyon şeması ve süreçler belirlenmişken, bu kurguya aykırı
davranma durumudur.
Bu durumda, kimin hangi işin
sahibi olduğu her seferinde değiştiği için şirketlerde hem görev, hem de yetki
karmaşası çıkmaktadır. Organizasyonel yapı içerisinde çalışanlar da kimin
kendilerinin amiri olduğu konusunda kafalarında soru işaretleri oluşmaktadır.
Herkes birbirine emir vermekte, şirketlerin hiyerarşisi ve yönetim sistematiği
bozulmaktadır. Genellikle, bu en üst yönetimden başladığı için, düzeltilmesi de
daha zorlaşmaktadır. Şirket içinde, insanların güç sahiplerine yakınlıkları,
neredeyse, yöneticisinden daha üst konuma gelen çalışanların olması gibi
problemler ortaya çıkarmaktadır. Sonuç olarak da şirketler de keşmekeş
yaşanmakta ve bu da şirketlerin karlılıklarını olumsuz etkilemektedir.
Kalite yönetim sistemleri,
şirketlerin etkin yönetilmeleri için oluşturulmuş yönergelerdir. Mutlaka,
uyulmaları gerekmektedir. Uyulmadığı durumda, işlerin doğru yürümeyeceği,
aşikardır.
İyi haftalar diliyorum.
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
Yorumlar
Yorum Gönder