Değerli dostlar,
Yıllardır, misyon, vizyon
kavramlarını firmalarda duyarız. Firmalar, bu kavramları duvarlarına asarlar.
Kalite klasörlerinin içinde gösterirler. Ancak, bu kavramlar firmalarda tam olarak
anlaşılmazlar, içselleştirilmezler. Bu sebeple, amacına da ulaşmazlar. Daha
önceki yazılarımda size kalite kavramlarının kağıt üzerinde kaldığını, amacına
ulaşmadığını anlatmıştım. Aynı durum, bu 2 önemli kavram için de geçerlidir. Duvarlarda,
dosyalarda süslü süslü dururlar ama kimse ne anlama geldiğini ne işe yaradığını
bilmez.
Firmalarda oluşturulan
stratejilerin belirlenmesi, geliştirilmesi ve uygulanması arasında bağlantı
kurulamaması çok önemli bir problemdir. Şirketlerin üst yönetimleri çoğu zaman
çok başarılı stratejiler belirlemelerine rağmen, firma içinde bu stratejileri
istedikleri gibi uygulayamadıkları için başarılı sonuçlar elde edemezler. Burada
en önemli kavram insan kaynağının yetkinliği ve yöneticilerin yönetme becerisine
sahip olup olmamalarıdır. Bu kavramların firmalarda içselleştirilmesi ve
uygulanması ciddi çaba ve özveri gerektirir.
Peki, neler bu kavramların
firmalarda uygulanmasını engelliyor. Yapılan araştırmalar, 4 ana sebep üzerine
yoğunlaşıyor.
1. Eylemsel
olmayan vizyon ve stratejiler
2. Departman,
takım ve kişilerin hedefleriyle bağlantısı olmayan stratejiler
3. Uzun
ve kısa dönemli kaynak tahsisi ile bağlantılı olmayan stratejiler
4. Stratejik
olmayan taktiksel geribildirim desteği
Sonraki yazılarımda bu konuların
detaylarını anlatacağım.
İyi haftalar,
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık
Yorumlar
Yorum Gönder