Değerli dostlar,
Şirketlerde en önemli problemlerden biri de karar alma konusudur. Mevki ve güç sahipleri, nerdeyse her konuda kendi kararlarının uygulanmasını isterler. Bu konuda bakınız Vehbi Koç nasıl düşünmektedir. Anılarımla patronum Vehbi Koç kitabından alıntıdır.
“Vehbi Koç’un karar alma metodu Harvard’ta öğretilen ile aynıdır!. Bu açıklamayı Koç Holding planlama başkanı Necati Arıkan yapmaktadır. Bir konuda karar verilecekse, önce ilgililere bir çalışma yaptırır, rapor hazırlatır. Sonra konuyu bilenlerle bir toplantı yapar. Hazırlanan rapor beraberce tartışılır, herkesin görüşü ortaya çıkar. Vehbi bey tüm görüşler söylendikten sonra, kendi görüşünü açıklar ve benim görüşüm budur. Siz ekseriyet olarak nasıl düşünüyorsanız öyle karar verin der. Ben Vehbi bey’in kendi kararını empoze ettiğine hiç şahit olmadım.”
Bundan daha ileriside var, Bakınız Filiz Ofluoğlu, Vehbi bey’in davranışlarını nasıl analiz ediyor,
“Vehbi bey karşısındaki insanlarında kişilik sahibi olmalarını, karşıt görüş belirtmelerini ister. Böylece, tanım doğru ise, kendi görüşlerinin kamçılanmasını arzu eder. Hatta medeni ölçüler içinde, Vehbi bey ile rahatça kavga bile edilebilir!”
Ne düşünüyorsunuz? Sizde bu şekilde mi çalışıyorsunuz?
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...
Yorumlar
Yorum Gönder