Değerli dostlar,
İşletmelerde yaşanan problemlerden biriside okullarda öğretilen aslında öğretilen değil ezberletilen bilgilerle yorum yapan çalışanların vizyonlarının geliştirilmesi olayıdır.
Okullarımızda o kadar ezbere bir öğretim sistemi var ki okula başladığımız günden beri bize sürekli birşeyler ezberlettiler. Örneğin integral almayı öğrettiler ama integral ne demektir öğretmediler. Integral formüllerini öğretmek integral öğretmekmidir sizce? Bu ezbere bilgiler neticesinde herşeye ezbere yorumlar yapmaya başladık hiç akıl yürütmeden hiçbir muhakeme yapmadan yorumlar yapıyoruz. Oysaki hayatta hiçbirşey mutlak değil hiçbir öğretilen formül de mutlak değil sürekli bir belirsizlik hakim herşeye. Hiçbir sonucu kesin bulamıyoruz sadece belli bir doğrulukta yaklaşımlarda bulunuyoruz. Yaşadığımız her olayda çok sayıda değişken var bilmediğimiz değişken, olayların sonucunu etkileyip almayı planladığımız sonucu alamamıza sebep oluyor.
Çalışanlarıma her zaman her olayda akıl yürütmelerini analitik olmalarını hiçbir şeyin mutlak ve sabit olmadığını değişken bir fonksiyon olduğunu o fonksiyonun grafiğini anlamaya çalışmalarını öğretmeye çalışıyorum. Tabi biz ne kadar anlatırsak anlatalım karşı tarafın anladığı kadar anlaşılabiliyoruz.
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...
Yorumlar
Yorum Gönder