Değerli dostlar,
Şirketler için en önemli konulardan biriside tabiki, finans yönetimi konusudur. Finans yönetimini iyi yapamayan firmaların ayakta kalması mümkün değildir. Anılarımla patronum Vehbi Koç kitabından alıntıdır.
"Vehbi Koç, şirketlerin mali bünyelerinin kuvvetlendirilmesi için tedbirler alınmasını istiyordu. Yüksek enflasyonlu yıllarda elde edilen ve fakat gerçek olmayan karların vergilendirilmesi ile şirketlerin mali güçleri iyice zayıflamıştı. Vehbi Koç, bu yeni durum karşısında finansman yönetimine öncelik verilmesini istiyordu. Para maliyetinin bu derece yükselmiş olduğu bir ortamda şirketlerde finansman çok önemli bir konu haline gelmiştir. Finansman yönetimini ihmal eden firmaların ayakta kalma şansları yoktur. Enflasyonlu dönemde Vehbi Koç'u tedirgin eden en önemli konu, mevcut fabrikalarda birikmiş olan amortismanlarla o tesisleri yenilemenin ve rekabete açmanın mümkün olamayacağı gerçeği idi. Bu güçlüğü aşmak için Vehbi Koç şunları öneriyordu.
Yeniden değerleme sistemi geliştirilmelidir. Amortismanlar yeni değerler üzerinden ayrılmalıdır. Halkın hisse senetlerine ilgisi teşvik edilerek tasarrufların şirketlere yönelmesi sağlanmalıdır"
Rahmetli ne kadar doğru söylemiş, yıl 1984.
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...
Yorumlar
Yorum Gönder