Değerli dostlar,
Çocukluğumdan beri kitap okurum. İlk okuduğum kitaplar şaşıracaksınız ama çizgi romanlardı. Kızılmaske favorimdi. Benim gibi 70 li yılların başında doğanlar hatırlayacaktır, bu kitaplar 14 günde bir yayınlanırdı. Öyle bir yerde yarım kalırdı ki, o 14 günü tek tek sayardık. Bana kitap okuma alışkanlığını bu çizgi romanlar vermiştir.
Bu romanların ardından yaşım ilerledikçe, romanlar, arkasından, inceleme araştırma, kişisel gelişim, anı, bilimsel kitaplar, biyografi gibi kitaplara yöneldim. Hepsinden farklı bilgiler edindim. Her cumartesi olduğu gibi, bu cumartesi de size güzel bir kitap önereceğim. Kitap çok ilginç, insan davranışlarını analiz edip, farkında olmadan yaptığımız, davranışları anlatıyor. Herkese tavsiye ediyorum, özellikle satış bölümündeki arkadaşlarıma.
”Akıldışı ama öngörülebilir, Dan Ariely”
Selamlar,
Ufuk Saygın
Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...
Yorumlar
Yorum Gönder