Değerli dostlar,
İşletmelerde yaşanan önemli konulardan birisi de yönetici seçimidir. Maalesef ülkemizde, yönetici seçimi, liyakate göre değil sadakate göre olmaktadır. Burada yanlış anlaşılma olmasın, bahsedilen şirkete olan sadakat değil kişiye olan sadakattir. Yani kendisinden sonra gelecek yöneticinin seçimini yapacak güç sahiplerinin bu seçimi yaparken yönetici adayının bu işi başarıp başaramayacağından ziyade kendisine olan bağlılığı değerlendirilmektedir. Böylece, hem kendisinden sonra şirkette, kendi yaptığı hataların ortaya çıkmasını engelleyecek hem de yeni gelen yöneticinin daha iyi yönetip, kendisini geçmesini engellemiş olacaktır. Aynı zamanda, gelecek yöneticiyi kendisinin yetiştirdiğini sürekli belirterek kendisine pay çıkartacaktır.
Bu şekilde göreve getirilmiş yönetici profili de çoğunlukla yetersiz olduğu için tartışmaya kapalı, emir komuta anlayışıyla yöneten, ekibinin gelişmesinden korkan, ekipten birinin öne çıkıp kendisini geçeceğini düşünüp bunu engelleyen, hatta ekibini sürekli aşağılayan, beceriksiz olduklarını ifade eden, kendisinin vazgeçilmez olduğunu sürekli belirten, kendisi olmazsa şirketin yürümeyeceğini söyleyen bir kişidir.
Sonuç olarak, boş olan yönetici yüzünden şirketler kaybetmektedir.
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...
Yorumlar
Yorum Gönder