Değerli dostlar,
Özellikle, çalışma hayatıma başladığım günden beri, başarılı şirketleri, başarılı işadamlarını inceliyorum. Bu başarıların hiçbirinin tesadüf olmadığı, hepsinin arkasında ciddi bir çalışma ve vizyonel bir yapının olduğunu tespit ettim. Şirketlerin geleceğini düşünen, 5 yıl sonra, 10 yıl sonra nerede olmalarını gerektiğini planlayan, global dünyadaki ihtiyaçların, tüketim eğilimlerinin farkına varan, global siyasetin ve global ekonominin gerçeklerini kabul eden yöneticiler ve işadamları başarılı oluyorlar.
Tabi, burada başarıyı da tanımlamak gerekiyor. Bütün şirketler kendilerini kar ediyorlarsa, başarılı olarak değerlendiriyorlar. Evrende herşey görelelidir, dolayısıyla başarıda görelelidir. Yani kıyas esas alınmalıdır. Kendilerini ne ile kıyaslayıp, başarılarını ölçmelidirler sizce?
Başarıya ulaşmak için en önemli konu stratejik yönetimdir. Stratejilerini oluşturan, buna göre hedeflerini belirleyen ve bu hedefler doğrultusunda yönetilen şirketler başarılı oluyor. Belki şaşıracaksınız ama, özellikle KOBİ firmalarının çoğu bu gerçeklerin farkında değil. İşin daha vahim tarafı, bu faaliyetleri gereksiz gören firmalar var.
Bilginin ve zekanın kıymetini bilen firmaların çoğalması dileğiyle,
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...
Yorumlar
Yorum Gönder