Değerli dostlar,
Farkına varmışsınızdır belki de, yazdığım yazıların çoğu yaşanmış örneklerden çıkan yorumlarımdır. Ders kitaplarında yazmayan, ancak yaşanarak öğrenebilen ve doğruyu, yanlışı ancak çok farklı yönden değerlendirerek bulabileceğiniz konuları yazıyorum. Bunlar okurken belki hadi canım olur mu öyle şey diyeceğiniz ama gerçekten işletmelerde yaşanan konulardır.
Bugünkü konum dedikodudur. İşletmelerde ciddi bir bilgi kirliliği vardır. İnsanlar, belli noktalara gelebilmek için, maalesef çalışmayı seçmek yerine, işletme içindeki çalışanların yalan yanlış dedikodularını yaparak, kendilerine pay çıkarmaya çalışmaktadır. Maalesef de güç sahipleri, bu tip insanların kendilerine olan yakınlığı sebebiyle, bu dedikodulara çoğu zaman inanmakta ve ciddi şekilde hatalar yapmaktadır. Hatta, dedikoduyu teşvik eden, şirket içinde istihbarat ağı kuran yöneticilerin olduğu gerçektir. Bu gücü alan insanlar da arkalarındaki güç sahiplerinden kuvvet bularak, şirket içi hiyerarşiyi bozduğu ve şirketlere zarar verdiği gerçektir.
Bir patronun en yakını, genel müdürü değilmidir? Veya genel müdürün en yakını, genel müdür yardımcısı değilmidir? Şirket içindeki olayları analiz edebilmek için, bu tip davranışlar mı sergilenmelidir sizce?
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...
Yorumlar
Yorum Gönder