Değerli dostlar,
Bugünkü konum motivasyon. Şirketlerimizin en önemli kaynağı olan insanın verimini arttırmak için nasıl motive ediyoruz? Yöneticiler olarak üretim alanının verimini arttırmak için her türlü gelişmeyi takip edip çalışmalar yaparken insanın verimini arttırmak için ne yapıyoruz?
Üretim sahasının verimini OEE dediğimiz metod ile ölçebilirken insanın verimini ölçemiyoruz. Ölçmemiz de mümkün değil insan öyle bir kaynak ki işletmeyi uçuradabilir batıradabilir. Aslında ekipman verimini arttırmak için nasıl bilimsel çalışmalar yapılıyorsa insan verimini arttırmak için de aynı çalışmalar yapılıyor. Ancak ülkemizde bu konu neredeyse hiç önemsenmiyor.
Ülkemizde motivasyon olarak yapılan unsur çoğunlukla maalesef korkutmadır gerilim yaratmadır. Peki sizce korku altında gelişim olabilir mi? İnsanlık tarihinin en önemli gelişmeleri son yüzyılda yaşanmıştır. Peki bu gelişmeleri yapanlar sizce bu gelişmeleri korkutuldukları için mi yapmışlardır? Tesla? İnsanları korkutarak tehdit ederek bağırarak izafiyet teorisini bulabilirmisiniz? Ya da Alternatif akımı? Bizim hem ülke hem de işletmeler olarak geliştirmeye ihtiyacımız bulunmaktadır. Bu da doğru motivasyon teknikleri uygulayarak ancak mümkün olabilir.
İyi haftalar diliyorum,
Saygılarımla
Ufuk Saygın
usaygin.blogspot.com.tr
Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...
Yorumlar
Yorum Gönder