Değerli dostlar,
Bugün farkettim ki, uzun zamandır, kitap önerisinde bulunmuyorum. Bu sebeple, size yine çok güzel bir kitap önereceğim. Tüm yönetici arkadaşlarıma tavsiyemdir. Kitap bu yıl ekonomi alanında Nobel ödülü aldı. Yazar Richard H. Thaler Chicago üniversitesi akademisyenlerinden, davranışsal finans alanında uzmanlaşmış bir ekonmisttir. Kitabın orijinal ismi “Nudge”, Türkçeye dürtme olarak çevrildi. Kitap insan davranışlarını analiz ederek, karar alma davranışlarımızın hangi dürtmeler altında olduğunu gösteriyor. Önyargılarımızın nasıl bizi etkilediği ve yanlış kararlar almamıza nasıl sebep verdiğini çok güzel bir şekilde anlatıyor. Kitap bu baskılar altında, kendimiz ve ailemiz için nasıl doğru kararlar alabileceğimizi anlaşılabilir şekilde anlatıyor.
Kitap o kadar enteresan ki, ülkeleri yöneten yöneticiler, bütçe açıklarını azaltmak için, seçmenleri etkilemek için, kitabın tavsiyelerini kullandı. Devletler, davranış ekonomistlerinden oluşan ekipler kurdular.
Daha fazla anlatmayayım ki, kitabı okuyun. Zaten linkedin de harf sayısını sınırlıyor. Onun için çoğu zaman noktalama işaretlerini kullanamıyorum veya devrik cümleler kullanıyorum. Bu sebeple de sizden bazı yazılarım için özür diliyorum.
İyi haftalar diliyorum.
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...
Yorumlar
Yorum Gönder