Değerli dostlar,
İşletmeyi sıfırdan kurup bir noktaya getirmiş işverenin şirketi
yönetmek üzere emanet ettiği yönetici ile arasında çoğu zaman yönetim tarzı ve
olaylara bakış açısı anlamında anlaşmazlıklar olmaktadır. Burada temel sorun işverenin
işletme içindeki süreçleri kendi belirlediği veya uyguladığı şartlarla yönetmek
istemesinden kaynaklanmaktadır. İşveren eğer patron ise farklı yönetici ise
farklı davranış şeklinde hareket etmelidir. Yani eğer kendi yönetim anlayışıyla
şirketini yönetecekse o zaman profesyonel yöneticiye ihtiyacı yoktur.
Profesyonel yönetici işletmeyi yalın üretim, 6 sigma, kalite
yönetim sistemleri gibi çağımızın yönetim prensipleri ile yönetmeye çalışırken,
çekirdekten gelen işveren bu anlayışa karşı çıkmaktadır. İşveren olması sebebiyle
egosuda yüksek olan işveren, yapılan işleri beğenmemekte hatta burun
kıvırmaktadır. Yapılan işler işletmeye katma değer sağlasa da işleri kendi
istediği gibi yapmadığı için hatta yöneticiyi eleştirmektedir.
Sonuç itibarıyle kimin bir konu da haklı olduğunu o işin
sonucu belirlemektedir. Bu da şirketlerin mali tablolarında karlılıklarında ve
finansal rasyolarında ortaya çıkmaktadır.
Sizi anlayabilen işverenlerle çalışmanız dileğiyle,
İyi haftalar,
Saygılarımla
Ufuk Saygın
Yorumlar
Yorum Gönder