Ana içeriğe atla

"Define"


Değerli dostlar,

İşim gereği, sürekli fabrikaların karlılığını arttırıcı çalışmalar yapıyorum. Bu vesile ile türlü türlü üretim prosesleri ve yöneticilerle temas halinde oluyorum. Genellikle, en çok zorlandığımız konu teknik konulardan çok insan davranışları oluyor.

Yeni tanıştığımız bazı işyerlerinde, bazen şu tip cevaplar alıyoruz. “Bu iş bundan daha iyi yapılamaz, biz hepsini denedik. En iyisi şu an yaptığımız durum” gibi oluyor. İnsanların geldiği noktayı son nokta olarak görmesi mühendislik felsefesine aykırı bir durum. İnsanlar geldikleri noktayı son nokta, artık bundan ötesi yok gibi değerlendiriyorlarsa gelişme nasıl olacak?

Bundan 100 yıl önce üretilen arabalarla şimdi ki arabaların durumları değerlendirildiğinde, o zaman artık bundan daha iyisi yapılamaz denseydi, bugünkü arabaların teknolojisine nasıl ulaşacaktık? Bırakın 100 yılı, 10 yıl önceki arabaların teknolojileri ile şimdi ki teknolojileri aynımıdır? Hem ürünler, hem üretim prosesleri sürekli gelişiyor ve bunun sonucunda hem daha iyi hem de şaşıracaksınız ama ucuz arabalar alıyoruz. İnsanlar sürekli, nasıl daha iyisini, daha ucuz yaparım diye düşünüyorlar. Bizde ise, bazı insanlarımız olduğu noktayı son nokta olarak görüyorlar. Böyle gidersek kaybetmeye mahkumuz.

Geliştirme yapabilmemiz için, önce geliştirme yapmaya ihtiyacımız olduğunu kabul etmemiz gerekiyor. Yalın üretim ve 6 sigmanın ilk kuralı da zaten budur. “Define” yani, hatayı veya geliştirme yapılacak noktayı tanımla der. Yani, aslında söylemek istediği, geliştirme ihtiyacını kabul ettirmektir. Yoksa, süslü kağıtlardaki, gereksiz çoğu detay değildir.

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Fiyat düşürerek satış yapmak

Değerli dostlar, Sonuç olarak, şirketlerin varolabilmeleri için satış yapmaları gerekmektedir. Peki, nasıl satış yapacağız? Firma ticaretinden sorumlu, kişilerle konuştuğumda çoğu zaman maliyetlerden ve satış fiyatlarının yüksekliğinden yakınıyorlar. Herhangi bir ürünün satış fiyatını düşürerek yapılan satış çok da başarılı bir operasyon değildir. Şimdi, çoğu satış yöneticisi bana kızacaktır ama maalesef durum bu. İşletmelerin ticari faaliyetinden sorumlu yöneticiler, satış fiyatının dışında başka enstrümanlar bulmalıdırlar. İş sadece fiyat olsaydı, piyasada pahalı satan hiçbir firma kalmazdı. Ancak, işletmelere baktığımızda aynı sektörde pahalı satanında ucuz satanında bulunduğunu görebiliriz. Peki, o zaman pahalı ürün piyasada nasıl satılıyor? Bu soruyu sorduğunuzda çok fazla cevap alabilirsiniz. Denilen herşey de doğrudur. Yalnız şunu unutmamak lazım, eğer pahalı satan firma kar edip büyüyorsa, demek ki, doğru pazarlama ve satış stratejisi uygulamış, pahalı olmasına ra...