Ana içeriğe atla

Referans araştırması


Değerli dostlar,

Bugün size geçen hafta başımdan geçen ilginç bir olayı anlatacağım. Bir insan kaynakları danışmanlık firması beni aradı ve daha önce bana bağlı çalışanlarımdan birisi hakkında bilgi almak istediğini söyledi. Beni mi referans verdiğini sorduğumda, hayır cevabını verip, kendisi hakkında bir iş için araştırma yaptıklarını söyledi. Çok şaşırdım ve kibarca, maalesef kendilerine bilgi veremeyeceğimi söyledim. Benim etik değerlerime aykırı olduğu için böyle bir bilgi veremezdim. Çalışanlarım benden referans olmamı istedikleri durumda arayıp, iznimi isteyip, öyle referans veriyorlardı.

Telefonu kapadıktan sonra, konuyu düşündüm ve hiç uygun bir davranış şekli olmadığına karar verdim. Referans konusu çok hassas bir konu, çünkü, iş hayatında, öyle bir mücadele var ki, insanlar birbileri hakkında yalan yanlış konuşuyorlar, dedikodu yapıyorlar, hatta kulis yapanlar bile var. Bunun yanında insanoğlu yaradılış itibarıyle kıskanç, amirini geçen çalışanlar var vs.. Düşünsenize, bilgisayar kullanamayan ilk girdiği işte 30 yıldır çalışan, koltuğuna yapışmış bir genel müdür, altında çalışan çok daha donanımlı bir çalışanı nasıl değerlendirebilir? Onun değer kriterleri ile yeni çağın değer kriterleri bir olabilir mi? Bu sebeple, kendi koşullarına göre yönetmeyen bir çalışan için ne düşünür sizce? Yani kimin değerlendirmesi doğru? Kim, kimi değerlendirecek? Altında daha donanımlı çalışan mı? Yoksa üstteki, gelişmelere ayak uyduramamış üst yönetici mi?

Ayrıca, her insan da dürüst değil, doğru objektif bir şekilde yorum yapmıyor. Ayrıca iş hayatında aralarında husumet olanlar, rekabet olanlar var. Bir önceki işinden ayrıldığı için, kendisine garez edenler var. Şimdi, böyle bir durumda, bu şekilde bir araştırma yapmak sizce ne kadar güvenilir olur? Bunun dışında etik midir? Çalışan araştırması tabiiki, yapılmalı, ancak yolu bu mudur? Yorumu size bırakıyorum.

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Fiyat düşürerek satış yapmak

Değerli dostlar, Sonuç olarak, şirketlerin varolabilmeleri için satış yapmaları gerekmektedir. Peki, nasıl satış yapacağız? Firma ticaretinden sorumlu, kişilerle konuştuğumda çoğu zaman maliyetlerden ve satış fiyatlarının yüksekliğinden yakınıyorlar. Herhangi bir ürünün satış fiyatını düşürerek yapılan satış çok da başarılı bir operasyon değildir. Şimdi, çoğu satış yöneticisi bana kızacaktır ama maalesef durum bu. İşletmelerin ticari faaliyetinden sorumlu yöneticiler, satış fiyatının dışında başka enstrümanlar bulmalıdırlar. İş sadece fiyat olsaydı, piyasada pahalı satan hiçbir firma kalmazdı. Ancak, işletmelere baktığımızda aynı sektörde pahalı satanında ucuz satanında bulunduğunu görebiliriz. Peki, o zaman pahalı ürün piyasada nasıl satılıyor? Bu soruyu sorduğunuzda çok fazla cevap alabilirsiniz. Denilen herşey de doğrudur. Yalnız şunu unutmamak lazım, eğer pahalı satan firma kar edip büyüyorsa, demek ki, doğru pazarlama ve satış stratejisi uygulamış, pahalı olmasına ra...