Ana içeriğe atla

Kobi sorunları 2


Değerli dostlar,

Yine İşletmelerdeki özelliklede Kobilerdeki kronik sorunlardan bahsedeceğim. Kobilerimiz de ciddi şekilde para yönetimi sorunu bulunmaktadır.

İşletmenin kazancının değerlendirilmesini bir kenara bırakıyorum. O tabiki ayrı bir uzmanlık gerektiriyor. Ben, işletmenin yönetilebilmesinin temeli olan nakit akış yönetiminden bahsediyorum. Ülkemizdeki çoğu Kobi nitelikli işletmede nakit akış yönetimi yapılamamakta bu sebeple, çoğu işletme karlı olmasına rağmen, nakit akışını doğru yapamadığı için gelirinin büyük kısmını faiz gideri olarak kaybetmektedir. Bu öyle büyük bir gider olmaktadır ki, işletmenin faaliyetinden doğan kazancı çoğu zaman geçmektedir.

Kobi nitelikli çoğu işletmemiz, patron egemen yönetildikleri için, bu konuda uzman çalışanların raporlamaları tavsiyeleri dikkate alınmamakta, hatta fikren maalesef egolar devreye girmekte ve patron herşeyin en iyisini bilir mantığıyla hareket edilmektedir. Çoğu işverenimiz maalesef mali tabloları okuyamamakta ve işletmeyi kurup belli bir noktaya getirdiği şekliyle yönetmeye çalışmakta, ancak işletme büyüdükçe bunu başaramamakta ve sonuçta onca yıllık emek boşa gitmektedir.

Size, gerçek örnekler anlatayım, şirketi borçlandırıp, çalışanları bu borcu ödenmesi şeklinde motive etmeye çalışan işverenler mevcuttur. Yani, işletmenin, o borcu her ay ödemeye çalışmasını karın oraya aktarılması ve paranın doğru yönetilmesi gibi düşünen işverenler vardır. Herhangi bir bütçe yapmadan global konjonktürü bilmeden, ne zaman yatırım yapılır, ne zaman borçlanılır, hangi para birimiyle borçlanılır, nakit akışının ödeyebileceği borcun boyutunu tahmin edemeden, gelir giderini bilmeden bu tip hareket etmektedirler. Ve sonunda en ufak bir krizde, maalesef yokolmaktadırlar. Ülkemizin değeri olan Kobilerimizi, hep beraber korumalıyız.

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Başarılı pazarlama örnekleri

Değerli dostlar, Pazarlama ve satış konusunda yazılarıma devam ediyorum. İşletmelerin büyümesi ve karlılıklarının artması ile ilgili başarılı olmuş şirketlerden örnek vermek istiyorum. Dell bilgisayarı hepimiz biliriz. Michael Dell, daha 24 yaşında iken, kişisel bilgisayarları mektup ve telefon yoluyla satabileceğini düşünerek, bu şekilde bir satış kanalı yaratır. Paralarını geri alma garantisi verdiği müşterileri ve Dell müşterilerinin artan memnuniyeti, Dell bilgisayar şirketi için ciddi bir satış hacmi yarattı ve Dell bilgisayar bugünlere geldi. Bugün hala Dell bilgisayar şirketi, internet üzerinden bilgisayar satmaya devam ediyor. Başka bir örnek daha da ilginç, First Direct Bankası, İngiliz bir bankadır. Binası ve şubesi yoktur. Buna karşılık müşterilerinin ihtiyaçlarını 7 gün 24 saat karşılayarak, müşteri memnuniyeti yakalamayı başarmıştır. Tüm bankacılık işlemleri internet üzerinden yapılabilmektedir. Ayrıca telefon bankacılığı da bulunmaktadır. Amazon’dan hiç bahs...