Ana içeriğe atla

Kobiler


Değerli dostlar,

Bugün, KOBİ’ler ile ilgili yazı yazmak istiyorum. Kobiler ülke ekonomisinde ciddi yer tutmaktadırlar. Belki şaşıracaksınız ama, Türkiye’deki girişimci sayısının %99,8 i Kobilerden oluşuyor. Türkiye istihdamının % 73,5 ini, maaş ve ücretlerin %54,1 i, cironun % 62 si, faktör maliyetiyle katma değerin % 53,5 ini oluşturmaktadırlar.

Kobiler 2015 yılı rakamlarına göre ihracatın % 55,1 i, ithalatın %37,7 sini gerçekleştirmişlerdir. Bu rakamlar gözönüne alındığında ülkemiz ekonomisi içerisinde ne kadar önem arz ettikleri daha net anlaşılır olacaktır.

Hal böyleyken, Kobilerimiz düşük teknoloji ve verim ile çalıştıkları için, etkin değillerdir. Çoğu işletme, patron egemen yönetilmekte ve 2. Kuşağı göremeden tasfiye olmaktadır. Burada, ana neden işletmelerin gerekli kurumsal alt yapıyı oluşturmamaları ve profesyonel yönetim anlayışına ulaşmamaları olmaktadır.

Daha önceki yazılarımda, Vehbi bey’in daha 1940 larda kurumsallaşmanın önemini kavrayarak işletmelerinin kendisinden sonra devam etmeleri için yapılması gerekenleri tek tek uygulamasını anlatmıştım. Maalesef ülkemizde her işveren Vehbi bey kadar vizyoner değil, ancak bu işletmeler ülkemizin değeri, onları koruyup belli altyapıları oluşturmamız gerekiyor. Burada da hem devlete, hem de bizim gibi bu tip faaliyetleri işletmelerde uygulayan firmalara çok iş düşmektedir. Bıkmadan usanmadan bu küçük ve orta ölçekli işletmelerimizi sonraki nesillere aktarmamız gerekiyor.  

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Fiyat düşürerek satış yapmak

Değerli dostlar, Sonuç olarak, şirketlerin varolabilmeleri için satış yapmaları gerekmektedir. Peki, nasıl satış yapacağız? Firma ticaretinden sorumlu, kişilerle konuştuğumda çoğu zaman maliyetlerden ve satış fiyatlarının yüksekliğinden yakınıyorlar. Herhangi bir ürünün satış fiyatını düşürerek yapılan satış çok da başarılı bir operasyon değildir. Şimdi, çoğu satış yöneticisi bana kızacaktır ama maalesef durum bu. İşletmelerin ticari faaliyetinden sorumlu yöneticiler, satış fiyatının dışında başka enstrümanlar bulmalıdırlar. İş sadece fiyat olsaydı, piyasada pahalı satan hiçbir firma kalmazdı. Ancak, işletmelere baktığımızda aynı sektörde pahalı satanında ucuz satanında bulunduğunu görebiliriz. Peki, o zaman pahalı ürün piyasada nasıl satılıyor? Bu soruyu sorduğunuzda çok fazla cevap alabilirsiniz. Denilen herşey de doğrudur. Yalnız şunu unutmamak lazım, eğer pahalı satan firma kar edip büyüyorsa, demek ki, doğru pazarlama ve satış stratejisi uygulamış, pahalı olmasına ra...