Ana içeriğe atla

Başarı için gidilen yol mu, yoksa sonuç mu?


Değerli dostlar,

Bugün yine işletmelerde sürekli yaşanan problemlerden birisini daha yazacağım. Bir önceki yazımda, mühendis mi öğretir, usta mı diye sormuştum. Şimdi bu yazımın devamı niteliğinde bir konuya değineceğim. İşletmelerde yapılan iş ustadan öğrenildiği durumda, yeni gelen mühendis de aynı ustadan öğrendiği şekilde iş yapıyor. Böylece, gelişmenin önü tıkanıyor demiştim.

İkinci problem, sizin mühendis gözüyle yapacağınız iyileştirmelerin ustadan öğrenilenin dışında şeyler olduğu için kabul edilmemesi veya itibar görmemesi konusudur. Mevki ve güç sahipleri, yapılan işlerin kendi söyledikleri şekilde yapılmaması durumunda, bu işe hor gözle bakıyorlar. Hatta daha ileri gidip, başarıyı kıskanıp, değersizleştirmeye çalışıyorlar. Öyle herkes yapar diyenler bile var. Yani kendilerinin söylediği şekilde yapılmadığı durumda, yapılan işi başarısızlık olarak gören bile var.

Oysaki, yapılan herhangi bir işin doğruluğu sonucuyla ölçülür. Gidilen yol çok da önemli değildir. Sonucunda başarı varmıdır? Yokmudur? Herkes aynı şekilde iş yapmayabilir. Oldukları konuma başarıları ile değil de kişisel ilişkileri sebebiyle gelenler, kendi yetersizliklerini kapamak için, bu tip davranışlar gösterebiliyorlar. Bu sebeple işletmelerde yönetici seçimi çok önemlidir. Bilgisi, zekası ve özellikle karakteri yetersiz insanların yönetici olmaları işletmeler için en büyük tehlikedir.

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın

AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Fiyat düşürerek satış yapmak

Değerli dostlar, Sonuç olarak, şirketlerin varolabilmeleri için satış yapmaları gerekmektedir. Peki, nasıl satış yapacağız? Firma ticaretinden sorumlu, kişilerle konuştuğumda çoğu zaman maliyetlerden ve satış fiyatlarının yüksekliğinden yakınıyorlar. Herhangi bir ürünün satış fiyatını düşürerek yapılan satış çok da başarılı bir operasyon değildir. Şimdi, çoğu satış yöneticisi bana kızacaktır ama maalesef durum bu. İşletmelerin ticari faaliyetinden sorumlu yöneticiler, satış fiyatının dışında başka enstrümanlar bulmalıdırlar. İş sadece fiyat olsaydı, piyasada pahalı satan hiçbir firma kalmazdı. Ancak, işletmelere baktığımızda aynı sektörde pahalı satanında ucuz satanında bulunduğunu görebiliriz. Peki, o zaman pahalı ürün piyasada nasıl satılıyor? Bu soruyu sorduğunuzda çok fazla cevap alabilirsiniz. Denilen herşey de doğrudur. Yalnız şunu unutmamak lazım, eğer pahalı satan firma kar edip büyüyorsa, demek ki, doğru pazarlama ve satış stratejisi uygulamış, pahalı olmasına ra...