Ana içeriğe atla

Kurumsallaşmak nedir?


Değerli dostlar,

Sürekli, kurumsallaşmanın öneminden bahsediyorum. Peki, ama nedir? Bu kurumsallaşmak?

Kurumsallaşmanın çok değişik şekillerde tarifini yapabiliriz ama kısaca, işletmenin belli kurallar, prosedürler, çerçevesinde kişilere bağlı olmadan yönetilebilmesine kurumsallaşma diyoruz. Bu iş tabiki, burada yazıldığı kadar kısa ve kolaydan ulaşılabilecek bir kavram değil. İşletmeler, kurumsallaşma kültürü oluşturabilmeleri için uzun yıllar harcıyorlar.

İnsanlar özellikle de patronlar herhangi bir kurala, geleneğe, prosedüre dayanmadan kuralsız, kendi istekleri ile işletmelerini yönetmeye alıştıkları için buna en büyük direniş genelde işverenlerden geliyor. Hatta emin olun, biz hiçbir zaman kurumsallaşmayacağız diyen patronlara dahi rastladım. Kurumsallaşmayı, sanki, hantallık gibi gören patronlar da mevcut.

Dolayısıyla, kurumsallaşmaya ilk patronların onay vermesi gerekiyor. Patronların kurumsallaşmaya razı gelmelerinden sonra artık, işletmede yapılan tüm işlemlerin, davranışların, süreçlerin bu belirlenen kurallarla işlemesi gerekecektir. Artık herkes istediği gibi değil, kurallara prosedürlere, talimatlara göre hareket edecektir. Bu da işletmelerde bir kültürün oluşmasının, her sürecin sahibinin olmasının, işletmenin bir makine gibi, birbirini tetikleyen, yetki ve sorumlulukları belirlenmiş bir organizasyona dönüşmesini sağlamaktadır.

Bu şekilde işletmeler, hem kişiye bağlı olmaktan kurtulacaklar, hem de sürdürülebilir büyümeye ulaşma yolunda ilk adımı atacaklardır.

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Fiyat düşürerek satış yapmak

Değerli dostlar, Sonuç olarak, şirketlerin varolabilmeleri için satış yapmaları gerekmektedir. Peki, nasıl satış yapacağız? Firma ticaretinden sorumlu, kişilerle konuştuğumda çoğu zaman maliyetlerden ve satış fiyatlarının yüksekliğinden yakınıyorlar. Herhangi bir ürünün satış fiyatını düşürerek yapılan satış çok da başarılı bir operasyon değildir. Şimdi, çoğu satış yöneticisi bana kızacaktır ama maalesef durum bu. İşletmelerin ticari faaliyetinden sorumlu yöneticiler, satış fiyatının dışında başka enstrümanlar bulmalıdırlar. İş sadece fiyat olsaydı, piyasada pahalı satan hiçbir firma kalmazdı. Ancak, işletmelere baktığımızda aynı sektörde pahalı satanında ucuz satanında bulunduğunu görebiliriz. Peki, o zaman pahalı ürün piyasada nasıl satılıyor? Bu soruyu sorduğunuzda çok fazla cevap alabilirsiniz. Denilen herşey de doğrudur. Yalnız şunu unutmamak lazım, eğer pahalı satan firma kar edip büyüyorsa, demek ki, doğru pazarlama ve satış stratejisi uygulamış, pahalı olmasına ra...