Ana içeriğe atla

Ürün maliyet hesaplaması


Değerli dostlar,

Özellikle, üretim yapan işletmelerde yaşanan bir diğer problem de ürün maliyetlerinin doğru hesaplanamamasıdır. Daha önce de belirttiğim gibi ülkemizdeki işletmelerin % 99,7 si Kobi niteliklidir. Bu işletmelerin çoğunda metot mühendisliği (Üretim mühendisliği) departmanı olmadığı için ürettikleri ürünün detaylarına hakim değillerdir. Genellikle sadece hammalzeme detayları ile maliyet hazırlamaktadırlar. Bu da maalesef doğru sonucu vermemektedir.

Oysa ki, artık bugün gelinen noktada, işletmelerin rekabet edebilmeleri için maliyetlerini, ürün ve üretim detaylarını çok iyi derecede bilmeleri gerekmektedir. Küreselleşen Dünya’da müşteri kavramı çok daha fazla değerli duruma gelmiştir. Kaliteli, inovatif ve düşük maliyetli ürünlere talep her geçen gün daha da artmaktadır.

Endüstri 4.0 ile herşeyin veri olduğu ve çok rahatlıkla hesaplanabildiği bir dünyada yaşamaya başlıyoruz. Maliyetlerini iyi hesaplayabilen ve ürün maliyetlerini rekabet edebilir seviyeye indirebilen firmaların, ayakta kalacakları aşikardır.

Düşünsenize, kaça mal ettiğinizi bilmediğiniz bir ürün için nasıl satış fiyatı belirleyeceksiniz? Veya hangi ürün için nasıl bir iyileşme planı yapacaksınız? Bu hesaplama Excel ile veya elle olmaz. Mutlaka ERP olması gerekir. ERP nin gereksiz olduğu savı yanlıştır. Bu hesaplamalar veya aylık finansal tablolar, en doğru şekilde ERP ile hesaplanabilir.  

Zamanımız eskisi gibi değil, eskiden işletmeler, dededen öğrenildiği şekilde yönetilebilecekken, artık bunun imkanı kalmamıştır. İşletmelerimizi, ancak doğru veri setlerinden gelen doğru bilgilerle yönetebiliriz. Artık bilgi herşeyin önüne geçmiş durumdadır. Hangi firma daha çok bilgiye sahipse, o firma rakipleri karşısında öne geçmiş olacaktır.

Bu sebeple, işletmelerimizin ayakta kalıp yeni çağa ayak uydurabilmeleri için, mutlaka konusunda uzman danışmanlık firmalarından destek almaları gerekmektedir. AQUA danışmanlık olarak, işletmelerimize ürün maliyetleri hesaplamasında da destek olmaktayız.

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Fiyat düşürerek satış yapmak

Değerli dostlar, Sonuç olarak, şirketlerin varolabilmeleri için satış yapmaları gerekmektedir. Peki, nasıl satış yapacağız? Firma ticaretinden sorumlu, kişilerle konuştuğumda çoğu zaman maliyetlerden ve satış fiyatlarının yüksekliğinden yakınıyorlar. Herhangi bir ürünün satış fiyatını düşürerek yapılan satış çok da başarılı bir operasyon değildir. Şimdi, çoğu satış yöneticisi bana kızacaktır ama maalesef durum bu. İşletmelerin ticari faaliyetinden sorumlu yöneticiler, satış fiyatının dışında başka enstrümanlar bulmalıdırlar. İş sadece fiyat olsaydı, piyasada pahalı satan hiçbir firma kalmazdı. Ancak, işletmelere baktığımızda aynı sektörde pahalı satanında ucuz satanında bulunduğunu görebiliriz. Peki, o zaman pahalı ürün piyasada nasıl satılıyor? Bu soruyu sorduğunuzda çok fazla cevap alabilirsiniz. Denilen herşey de doğrudur. Yalnız şunu unutmamak lazım, eğer pahalı satan firma kar edip büyüyorsa, demek ki, doğru pazarlama ve satış stratejisi uygulamış, pahalı olmasına ra...