Ana içeriğe atla

Emeğe Saygı


Değerli dostlar,

Bugün, iş hayatında sıklıkla karşılaştığımız bir sorun ile ilgili yazı yazacağım. Bazı yöneticiler veya işverenler çalışanları tarafından bir emek verilerek yapılan işlere, burun kıvırararak veya küçük görerek onları motive edeceğini zannetmektedir.

Oysa ki, herhangi yapılan bir iş ne kadar mükemmel olmamış olsa bile saygıyı sizce haketmez mi? Çünkü, o iş yapılana hazırlanana kadar üzerinde bir emek harcanmıştır. Belki saatlerce uğraşılmıştır, çaba verilmiştir. Bu şekilde karşısındakini küçük düşürücü sözler sarfetmek, yapılan işi küçümsemek doğru bir davranış değildir.

Eğer yapılan iş istenen seviyede değilse, onun istenen seviyeye gelmesi için yapanı motive etmek, yanlışlarını anlatmak daha doğru bir davranış şekli değil midir? Zaten, işi yapan çalışanın bilgisi ve tecrübesi daha yüksek olsa, yaptığı işi değerlendirmesi ve varsa yanlışları düzeltmesi için üstüne götürmezdi. Çünkü, o zaman, o çalışan yönetici olur, altında çalışanlardan iş yapmasını beklerdi.  

Sizce, nasıl yöneticiler bu tip davranışlar sergiler? Ben size söyleyeyim. Bulunduğu noktaya, liyakata dayalı olmayan şekilde gelen, genellikle üstlerinin egolarını okşayan şekilde onlara davranan yeteneği, zekası ve bilgisi sınırlı kişiler. Kendi bilgileri yeterli gelmediği için, gelen işi de değerlendiremeyen ve küçümseyerek sanki kendisi yapsa çok daha iyisini yapacakmış hissini veren yöneticilerdir bunlar. Çünkü, siz olsanız nasıl yapardınız deseniz cevabı çoğunun yoktur. Size ve işinize değer veren yöneticiler ve firmalarda çalışmanız dileğiyle,

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık

Yorumlar