Ana içeriğe atla

İşini severek yapmak


Değerli dostlar,

Bugün, çalışma hayatında başarılı olmanın bence birinci şartı olan işimizi severek yapmak ile ilgili yazı yazacağım. Özellikle bizim jenerasyonun yani 1970 lerde doğan kuşakların çoğu doktor, mühendis olsun diye yetiştirildi. Ben de mühendisim ama ben gerçekten yapıma uygun olduğu için mühendislik mesleğini seçtim.

Ancak, ülkemizde kendi kararını veremeyen, kendisine uygun olmayan meslekleri seçen, bunun sonucunda mutsuz olan ve başarısız olan çok insan bulunmaktadır. Benim kanaatime göre, herhangi bir işte başarılı olmanın birinci koşulu o işi sevmektir. Sevmeden yaptığınız, sabah işe zorla gittiğiniz bir işte başarılı olabilir misiniz?

Bu yüzden zaman zaman genç arkadaşlarımızla sohbet ediyoruz. Sordukları sorulardan bir tanesi de meslek seçimi üzerine oluyor. Bu tabi, çok zor bir soru, herkesin kendine göre yeteneği var. Burada önemli olan o yeteneği bulup, arkasından o mesleği sevip sevmeyeceği araştırılıp ona göre karar verilmesidir. Benim arkadaşlarımın çoğu genellikle mühendislik okumuş insanlar, bazıları var ki, mesleklerini sevmiyorlar ve yapmak istemiyorlar. Ancak, ülkemiz ekonomik koşulları da sevdikleri mesleği yapmasına izin vermiyor. Örnek verecek olursak, mesela müzisyen olmak isteyen çok arkadaşım var. Yetenekleri de var, hatta beste yapanlar dahi var. Doktor olup pişman olanlar, öğretmen olup pişman olanlar çok var çevremde. Düşünsenize, sabah istemeyerek işe gelen bir doktorun tedavisi ne kadar başarılı olabilir? Veya bir öğretmen, işini sevmiyorsa öğrencilerine ne kadar iyi bir eğitim verebilir.

Bu sebeple, genç arkadaşlarıma meslek seçerken, sevecekleri işi yapmalarını tavsiye ediyorum.

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık

Yorumlar