Ana içeriğe atla

Danışmanlık konusu


Değerli dostlar,

Bugün size çok yadırgadığım bir konu üzerine yazı yazacağım. İş hayatında geçirdiğim 20 yılın üzerindeki zamanda çok ilginç olaylar yaşadım. Bunlardan birisi de, hiç tecrübesi, bilgisi, eğitimi olmayan insanların istedikleri konuda fikir beyan etmeleri olmuştur.

2 yıla yakın süredir, danışmanlık yapıyorum. Bu sebeple, çok farklı kesimlerden iş insanları ile temas halindeyim. Geçen hafta bir hastaneden danışmanlık isteği teklifi geldi. Tabii ki, nazik bir şekilde reddettim. Hastane yönetimi çok şaşırdı, böylesine iyi bir teklifi neden kabul etmediğimi sordular. Cevabı çok basitti, hastane yönetimi, işleyişi benim uzmanlık alanımın dışında dedim. Bilmediğim bir konu da nasıl danışmanlık verebilirdim. Ben 22 yıldır sanayinin içindeyim, onlarca problem ile uğraştım. Bu sebeple, üretim yönetimi hususunda danışmanlık veriyorum. Konum olmayan, tecrübe ve bilgim olmayan bir alanda nasıl fikir beyan edebilirim? Hastane yönetimi daha önce de bu tip danışmanlık aldıklarını ve yine danışmanın tıp alanının dışında olduğunu söyledi. Ben yine de kabul etmek istemedim.

Benim düşünceme göre, hastane yönetimi de uzmanlık gerektirir. Konunun tamamen dışında olan benim gibi biri nasıl olur da hastane yönetimi hakkında görüş bildirebilir? Kendilerine böyle bir danışmanlık almadan evvel iyi düşünmeleri gerektiğini, hastane yönetimi konusunda uzmanlaşmış, tecrübe sahibi kişilerden danışmanlık almalarını tavsiye ettim.

Maalesef, ülkemizde, hiç tecrübesi, eğitimi, bilgi birikimi olmayan, insanlarımız danışmanlık yapıyorlar ve tabii ki de başarılı olamıyorlar. Örneğin benim alanımı dikkate alacak olursak, insanlar üretimi makinelerin yaptığını düşünerek “ne var ki, makine üretiyor” gibi düşünerek veya insan yönetimini “ben o insanları öyle bir yönetirim ki, konuşamazlar bile” diyecek kadar bilgisiz bir şekilde kendilerini tecrübeli zannediyorlar. Böylece çok önemli bir konu olan danışmanlık konusunda, yanlış bir algının oluşmasına sebebiyet veriyorlar.

Umarım işletmelerimiz, özellikle danışmanlık alacakları kişileri seçerken daha dikkatli davranırlar.

İyi haftalar,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık

Yorumlar