Ana içeriğe atla

Dünün ahmaklığı, bugünün bilgeliği


Değerli dostlar,

Zaman zaman iş hayatında anlattığım şeylerin anlaşılamadığı durumlarla karşılaşıyorum. Böyle durumlarda haklı olduğumu bilmeme rağmen, fikrimin kabul edilmemesi tabi ki beni etkiliyor. Ancak, zaman geçtikçe söylediklerimin çıkması ve genel kabul görmesi beni mutlu ediyor.

Bu durum aslında özellikle farklı fikirleri olan çoğu insan da yaşanıyormuş. Okuduğum kitaplardan anlıyorum ki, çoğu bilim insanı, zamanında anlaşılamamış hatta söyledikleri ahmakça bile kabul edilmiş. Ancak, zaman geçtikçe ne kadar doğru söyledikleri anlaşılabilmiş. Tabi ki, benim söylediklerim bilim insanları gibi, bilimsel ifadeler değil, ancak iş yönetimi açısından önemli ifadeler. Yıllar önce o zaman çalıştığım firma sahibine, argenin önemini anlatmıştım. Bana verilen cevap ise, burası üniversite değil olmuştu. Bugün geldiğimiz noktada 4. Sanayi devrimiyle artık argenin ne kadar önemli olduğu ortaya çıkmış oldu. Çünkü, artık ucuz iş gücüyle üretim devri kapanıyor. Ürünleriniz ne kadar inovatif, kaliteli ve iyi fiyatlı ise, o kadar piyasada kalabileceğiniz bir döneme giriyoruz.

Kabul görmeyen fikirlerle ilgili size bazı çarpıcı örnekler vereyim. Çok değil, bugünden 150 yıl önce, Mars’a seyahat imkansız gözüküyordu. Hatta, bu tip konular o zamanın çoğu kabul görmüş bilim insanı tarafından saçma olarak, imkansız olarak, hayal ürünü olarak nitelendiriliyordu. Örneğin, Viktorya döneminin belki de en önemli bilim insanlarından Lord Kelvin, uçak gibi havadan ağır cisimlerin uçmasının olanaksız olduğunu söylemişti. X ışınlarının aldatmaca olması, radyonun geleceğinin olmaması, atom bombasının imkansız olması bu durumlara örnek verilebilir.

Konu ile ilgili olarak Sir William Osler’in güzel bir sözü var. “Bir çağda dünya görüşü olan şeyler, bir sonraki çağda saçmalıklara dönüşmüş, dünün ahmaklığı ise, yarının bilgeliği olmuştur” demiştir.

Bu sebeple, hayallerinizin ve umutlarınızın peşinde koşmayı asla bırakmayın. Eğer, kendinizden eminseniz, bugün olmasa bile yarın mutlaka haklı çıkacaksınız.

İyi haftalar,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Başarılı pazarlama örnekleri

Değerli dostlar, Pazarlama ve satış konusunda yazılarıma devam ediyorum. İşletmelerin büyümesi ve karlılıklarının artması ile ilgili başarılı olmuş şirketlerden örnek vermek istiyorum. Dell bilgisayarı hepimiz biliriz. Michael Dell, daha 24 yaşında iken, kişisel bilgisayarları mektup ve telefon yoluyla satabileceğini düşünerek, bu şekilde bir satış kanalı yaratır. Paralarını geri alma garantisi verdiği müşterileri ve Dell müşterilerinin artan memnuniyeti, Dell bilgisayar şirketi için ciddi bir satış hacmi yarattı ve Dell bilgisayar bugünlere geldi. Bugün hala Dell bilgisayar şirketi, internet üzerinden bilgisayar satmaya devam ediyor. Başka bir örnek daha da ilginç, First Direct Bankası, İngiliz bir bankadır. Binası ve şubesi yoktur. Buna karşılık müşterilerinin ihtiyaçlarını 7 gün 24 saat karşılayarak, müşteri memnuniyeti yakalamayı başarmıştır. Tüm bankacılık işlemleri internet üzerinden yapılabilmektedir. Ayrıca telefon bankacılığı da bulunmaktadır. Amazon’dan hiç bahs...