Değerli dostlar,
Gerçekleri çoğu zaman kabul etmek
istemiyoruz. İşletmelerde girdiğim toplantılarda veya sohbetlerde işletmenin
gerçekleri hakkında konuştuğum durumda genellikle tepki alıyorum. Oysa ki,
problemlerimizi konuşmadan çözmemiz mümkün değildir. İşletmelerin sorunlarını,
yanlışlarını söylemek, yapılanları küçümsemek değil, önümüzdeki dönemler için
alınacak önlemleri almak için uyarıdır.
Her zaman, işletmelerin iyi
taraflarını anlatmak, biraz polyannacılık olmuyor mu? Problemlere gözümüzü
kapamak ileri ki zamanlarda işletmeler için çok daha büyük problemlere
sebebiyet verecektir.
Geçen gün katıldığım, Sanayi
kongresinde, işletmelerimizin katma değerli ürünler üretmediğini, bu sebeple de
karlılıkların ve hammalzeme üzeri marjların çok düşük kaldığını, çeliği eğip
bükmek veya kumaşı kesip biçmenin çok fazla para etmediğini anlattım. Ancak,
panelist benim üretim yapan firmaları küçümsediğimi zannetti. Gerçi kendisi
mühendis değildi, daha çok satış üzerine çalışmış bir akademisyendi. Ama o bile
beni yanlış anladı. Benim söylemek istediğim ürettiğimiz ürünlerin inovatif
olmadığı, ürünlere kattığımız bilgi seviyesinin çok düşük olduğunu anlatmak
idi. Bugün bizim en büyük şirketimiz olan Tüpraş’ın piyasa değeri 5 milyar
dolar iken, sadece Twitter ın piyasa değeri 20 milyar dolardır. Tüm borsamızın
değeri sadece 150 milyar dolardır. Ürettiğimiz ürünlerin daha fazla para etmesi
için üzerlerine kattığımız bilgi seviyesinin daha yüksek olması, başkalarının
bilmediği bilgilerin üzerine katılması gerekmektedir.
Kral çıplak demek, kralı
küçümsemek değil, gerçekleri görmektir. Peki biz bu gerçeklere ne kadar
hazırız? Çünkü, gerçekler acıdır ve acıtır. Ama bu acıyı bugün yemezsek,
önümüzdeki dönem çok daha büyük acılar çekebiliriz.
İyi haftalar diliyorum,
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık
Yorumlar
Yorum Gönder