Ana içeriğe atla

İşletmelerden çalışan profilleri


Değerli dostlar,

Yıllarca fabrika yöneticiliği yaptım. Çok farklı insan profilleri ile çalıştım. Bugün size en beğendiğim çalışan profilini anlatacağım. Yıllar önce, yönettiğim bir üretim yerinde elektrik bakım işleri ile uğraşan bir çalışanım vardı. Sessiz, sakin verilen işi çabuk ve doğru yapan, kimsenin dedikodusunu yapmayan bir çalışan idi. Fabrika da ondan daha kıdemli ve kendisini daha usta gören çalışanlarım da vardı tabiki. Ancak, genel bilgi beceri bakımından bu çalışanım onlardan çok daha iyi iş çıkarıyordu.

Fabrikayı yönetmeye başladıktan sonra, bu çalışanımı farkettim. Bu arkadaşımız maalesef, daha önceki yöneticiler tarafından kenara itilmiş, pasifize edilmiş durumda idi. Usta görünümlü, çalışanlar sürekli amirlerinin etrafında dolanıp, prim elde etmeye çalışırken bu arkadaşımız sadece işi ile uğraşıyordu. Çalışanımı, doğru değerlendirip, değerlendirmediğimden emin olmak için yaptığı işi takip etmeye devam ettim. Yanılmamıştım, çok akıllı, terbiyeli, işine bağlı bir çalışanımızdı. O kadar kenara itilmiş olmasına rağmen, işiyle ilgili en ufak bir suistimal göstermemişti.

Çalışanımı ustalarına sorduğumda ise, onun için çok kötü konuştular. Bir şey bilmez, beceriksiz, nerdeyse sünameke olduğunu ifade ettiler bana. Oysa ki durum tam tersi idi. Ben eğer dikkatli bir yönetici olmasam ve ustaların lafı ile iş yapsaydım, maalesef fabrika için çok önemli olacak bir teknisyeni kaybedecektim.

Size zaman zaman işyerlerindeki çalışma hayatından bahsediyorum. İşte bu da onlardan bir tanesi idi. Gerçekten, iş yerlerinde çok fazla dedikodu, kulis ayak oyunu bulunmaktadır. Çoğu zaman yönetici arkadaşlarım işlerinin yoğunluğu sebebiyle çalışanlarının yetkinlikleri ve çalışmaları ile ilgili olarak, alt kademelerdeki, mühendislerinden veya ustabaşlarından bilgi almaktadırlar. Ne kadar işimiz yoğun olsa da yönetimimiz altında çalışan her çalışanın çalışma durumu bizim sorumluluğumuz altındadır. Onların, ne kadar aktif çalıştığı, işletmeye ne kadar faydalı olduğu ile ilgili olarak sadece, alt kademe yöneticilerin söyledikleri ile hareket etmemeliyiz. İşletmelerde öyle bir güç ve para mücadelesi var ki, burada kim faydalı kim zararlı doğru tespit etmeliyiz.

Nasıl yapabileceğimiz de, sizin yöneticilik becerinize kalmış durumda, çoğu yönetici bu işlerle maalesef uğraşmamakta daha çok kendi başarısı için çalışmaktadır. Her yöneticinin daha adil, daha hakça bir düzen kurması dileğiyle,

İyi haftalar,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Başarılı pazarlama örnekleri

Değerli dostlar, Pazarlama ve satış konusunda yazılarıma devam ediyorum. İşletmelerin büyümesi ve karlılıklarının artması ile ilgili başarılı olmuş şirketlerden örnek vermek istiyorum. Dell bilgisayarı hepimiz biliriz. Michael Dell, daha 24 yaşında iken, kişisel bilgisayarları mektup ve telefon yoluyla satabileceğini düşünerek, bu şekilde bir satış kanalı yaratır. Paralarını geri alma garantisi verdiği müşterileri ve Dell müşterilerinin artan memnuniyeti, Dell bilgisayar şirketi için ciddi bir satış hacmi yarattı ve Dell bilgisayar bugünlere geldi. Bugün hala Dell bilgisayar şirketi, internet üzerinden bilgisayar satmaya devam ediyor. Başka bir örnek daha da ilginç, First Direct Bankası, İngiliz bir bankadır. Binası ve şubesi yoktur. Buna karşılık müşterilerinin ihtiyaçlarını 7 gün 24 saat karşılayarak, müşteri memnuniyeti yakalamayı başarmıştır. Tüm bankacılık işlemleri internet üzerinden yapılabilmektedir. Ayrıca telefon bankacılığı da bulunmaktadır. Amazon’dan hiç bahs...