Ana içeriğe atla

Nereden buluyorum bunca konuyu?


Değerli dostlar,

Zaman zaman bloğumdan sorular alıyorum. Bunlardan birisi de bu kadar konuyu nereden bulduğum ile ilgiliydi. Özellikle, bazı genç arkadaşlarım kendilerinin de yazmak istediklerini ancak konu bulamadıklarından yazamadıklarını söylüyorlardı.

Burada kritik nokta çok okumaktır. Onlara da, çok okumalarını çok araştırma yapmalarını meraklı olmaktan asla vazgeçmemelerini söylüyorum. Zaten bu şekilde davranırlarsa, yazma işi de kendiliğinden gelecektir. Ayrıca, yazmanın şöyle de bir faydası var, okuduklarınızdan önemli gördüklerinizi yazdığınız için, size bir okuma özeti de sağlamış oluyor.

Hem siz öğreniyorsunuz, hem de sizin yazılarınız okuduklarınız sayesinde diğer insanlar konu hakkında bilgi sahibi oluyorlar. Toplum olarak az okuyoruz, onun için yazarken de sorunlar yaşıyoruz. Ancak, illa ki, okuyarak birşeyler paylaşmamız gerekmiyor. Gezdiğimiz, gördüğümüz yerleri de yazarak bilgi paylaşımı yapabiliriz. Veya, ilgi duyduğumuz konularla ilgili yazılar yazabiliriz. Havacılıkla ilgilenen arkadaşlarım, havacılıkla, uzayla ilgilenen uzayla, kuantum, moda vs… Birçok konu var, siz önce neye ilgi duyduğunuzu, hangi konu hakkında bilgi sahibi olduğunuzu tespit edin, gerisi çok kolay.

Son dönemlerde genellikle, videolu paylaşımlar popüler oldu. Bilmiyorum ama belki bende, özellikle youtube üzerinden yazdıklarımı paylaşabilirim. Yazmak şu an daha çok hoşuma gidiyor. Ama, yeni trendlere de ayak uydurmak lazım. Genç kardeşlerimizi hayranlıkla izliyorum. Sosyal medyayı ne kadar güzel kullanıyorlar. Ama yine de buradan onlara tavsiyem, paylaştıkları şeylerin içeriğinin bir miktar eğitici olmasıdır. Kendileri de vakit ayırıyor, izleyenlerde vakit ayırıyor. İzlenen şeylerin hayatımıza birşeyler katması kadar güzel bir şey yok.

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Başarılı pazarlama örnekleri

Değerli dostlar, Pazarlama ve satış konusunda yazılarıma devam ediyorum. İşletmelerin büyümesi ve karlılıklarının artması ile ilgili başarılı olmuş şirketlerden örnek vermek istiyorum. Dell bilgisayarı hepimiz biliriz. Michael Dell, daha 24 yaşında iken, kişisel bilgisayarları mektup ve telefon yoluyla satabileceğini düşünerek, bu şekilde bir satış kanalı yaratır. Paralarını geri alma garantisi verdiği müşterileri ve Dell müşterilerinin artan memnuniyeti, Dell bilgisayar şirketi için ciddi bir satış hacmi yarattı ve Dell bilgisayar bugünlere geldi. Bugün hala Dell bilgisayar şirketi, internet üzerinden bilgisayar satmaya devam ediyor. Başka bir örnek daha da ilginç, First Direct Bankası, İngiliz bir bankadır. Binası ve şubesi yoktur. Buna karşılık müşterilerinin ihtiyaçlarını 7 gün 24 saat karşılayarak, müşteri memnuniyeti yakalamayı başarmıştır. Tüm bankacılık işlemleri internet üzerinden yapılabilmektedir. Ayrıca telefon bankacılığı da bulunmaktadır. Amazon’dan hiç bahs...