Ana içeriğe atla

VW Türkiye fabrikası


Değerli dostlar,

Geçen gün, VW nın ülkemize yatırım yapacağı haberini okudum. Bu haber beni yeni mezun mühendislik günlerime götürdü. 1998 yılı, Ford yeni fabrika yapacak, kıyamet kopuyor, vay efendim, ülke toprağı yabancı sermayeye peşkeş çekiliyor falan. Hükümet, karar alıyor, alınan karar iptal istemiyle Danıştay’a götürülüyor. Cehalet mi dersiniz, ihanet mi dersiniz. Bu ülke maalesef bu gibi görüşlere yıllarca itibar etti.

Bakın rahmetli Süleyman Demirel, o gün Ford fabrikası için neler demiş:

Adam 700 milyon doları cebine koyup gelmiş. Diyor ki, ‘fabrikayı buraya kurayım' diyor. Orası kavak ağaçlarıyla dolu. Ama zararı yok ki. 15 milyon dolar da harcayıp Kocaeli Tıp Fakültesi'ni ve üniversitenin eksiklerini tamamlayacak. Üstelik her yıl bu fabrikada üreteceği malların bir milyar dolarlık ihracatını da garanti ediyor. Buna itiraz ediyorlar.

Başbakan geliyor, bu fabrikanın yapılacağını söylüyor. Yapacaksın tabii. Al bu bahçeyi (Çankaya Köşkü bahçesi) vereyim, Çankaya bahçesini vereyim, yeter ki bu fabrika kurulsun. Kararnameyi hazırla, ben imzalarım. Bu bir uygarlık kavgasıdır. Bu kavga, okul, fen lisesi, güzel sanatlar lisesi, hastane, yol yapımı, gölet, baraj, hava meydanı yapma kavgasıdır.

Kavak ağacının 7-12 yılda mutlaka kesildiğini söyledim. Yani, orası orman değil...

Şimdi düşünsenize, o fabrika geçen gün gazetede okudum, 8 yıldır ihracat şampiyonu. Rahmetli Demirel o gün olaya el atmasaydı, belki bugün başka şeyler konuşacaktık. Ülkemize sağladığı katma değeri düşünün. Bataklık olan bir araziden elde edilen katma değeri.

Bugün de yine aynı şekilde, Alman devi VW Türkiye’de fabrika kurmayı planlıyor. Çok şükür bugün böyle tartışmalar görmüyoruz. Hepimiz, ülkemize yapılan yatırım için destek olmalıyız. Bu yatırımlar, yarın çocuklarımız için iş imkanı olacak. Ülkemiz için döviz olacak, vergi kazancı olacak.

Daha güzel yarınlara bakabilmemiz ümidiyle,

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Başarılı pazarlama örnekleri

Değerli dostlar, Pazarlama ve satış konusunda yazılarıma devam ediyorum. İşletmelerin büyümesi ve karlılıklarının artması ile ilgili başarılı olmuş şirketlerden örnek vermek istiyorum. Dell bilgisayarı hepimiz biliriz. Michael Dell, daha 24 yaşında iken, kişisel bilgisayarları mektup ve telefon yoluyla satabileceğini düşünerek, bu şekilde bir satış kanalı yaratır. Paralarını geri alma garantisi verdiği müşterileri ve Dell müşterilerinin artan memnuniyeti, Dell bilgisayar şirketi için ciddi bir satış hacmi yarattı ve Dell bilgisayar bugünlere geldi. Bugün hala Dell bilgisayar şirketi, internet üzerinden bilgisayar satmaya devam ediyor. Başka bir örnek daha da ilginç, First Direct Bankası, İngiliz bir bankadır. Binası ve şubesi yoktur. Buna karşılık müşterilerinin ihtiyaçlarını 7 gün 24 saat karşılayarak, müşteri memnuniyeti yakalamayı başarmıştır. Tüm bankacılık işlemleri internet üzerinden yapılabilmektedir. Ayrıca telefon bankacılığı da bulunmaktadır. Amazon’dan hiç bahs...