Değerli dostlar,
Çok ilginç bir zamanda yaşıyoruz.
Tarihte hiçbir zaman bu denli hızda değişmemişti. Düşünsenize, sadece 40 yıl
önce hayatını kaybetmiş bir insan bugün yeniden Dünya’ya gelse, öldüğü zaman ki
Dünya’nın ne kadar değişmiş olduğuna inanamayacaktır. Bilgisayarlar, kameralar,
dijital ürünler, yaşam şeklimiz, ticaret şeklimiz hepsi sadece 40 yılda ne
kadar çok değişti.
Ancak, hala değişmemek için
direnen organizasyonlar var maalesef. Hatta değişmemeyi üstünlük olarak
görenler bile mevcut. Hayret etmemek elde değil. Dünya bu değişime nasıl ayak
uydururum diye çabalarken biz değişmemek için çabalıyoruz. 12 yaşında bir kız
çocuğu, kendisinden sadece 3 yaş küçük kardeşi için o farklı diyor. Küçük kardeşi,
kendisinden farklı müzik dinliyor, farklı bilgisayar oyunları oynuyor, kahramanları
kendisininkinden farklı. Aradaki fark sadece 3 yıl. Bu kadar hızlı bir değişime
direnilir mi? Bu iki çocuğun talepleri birbirinden farklı, dolayısıyla ikisine
de ayrı davranmak gerekiyor.
İşte önümüzdeki geleceğin
zorlukları da burada başlıyor. Eski tip pazarlama satış kavramları değişiyor.
Yeni düzene ayak uydurmak için farklı pazarlama stratejileri uygulamak
gerekiyor. Bu yeni düzende, öne çıkan 2 büyük etken var. Teknoloji ve
küreselleşme. Her ne kadar korumacı yaklaşımlar, son dönemde etkisini arttırsa
da, bu iki büyük devrim, pazarlama ve satışın ana konularını oluşturuyorlar.
Bundan çok değil 5 – 10 yıl
öncesine kadar, herhangi bir bilgisayar programını teknoloji marketlerinden
alıyorduk. Şimdi ise, internetten indiriyoruz. Dünya’nın herhangi bir yerinden
bir insan, internet vasıtasıyla, Dünya’nın diğer ucundan kitap alabiliyor.
Pazarlama ve satışın şeklinin bu denli değiştiği bir dönemde değişime direnmek,
intihar etmekten farksızdır.
Peki, biz ne yapıyoruz? Bu değişime
ayak uydurmak için ne gibi önlemler alıyoruz. Pazarlama bir bilimdir ve ancak
bilimsel yaklaşarak stratejiler üretebiliriz. Dünya’nın önde gelen şirketleri,
öğrenen organizasyonlar oluşturmaya çalışıyorlar. Burada, amaç tüketici
davranışlarını, hedef pazarları, rakipleri, tedarikçileri etkileyen gelişmeleri
izlemek ve analiz edilmesine yardımcı olmaktır.
Pazarlama ve satış ile ilgili
yazılarıma devam edeceğim,
İyi
haftalar diliyorum,
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık
Yorumlar
Yorum Gönder