Ana içeriğe atla

Değişen Dünya'da Pazarlama ve Satış yapmak


Değerli dostlar,

Çok ilginç bir zamanda yaşıyoruz. Tarihte hiçbir zaman bu denli hızda değişmemişti. Düşünsenize, sadece 40 yıl önce hayatını kaybetmiş bir insan bugün yeniden Dünya’ya gelse, öldüğü zaman ki Dünya’nın ne kadar değişmiş olduğuna inanamayacaktır. Bilgisayarlar, kameralar, dijital ürünler, yaşam şeklimiz, ticaret şeklimiz hepsi sadece 40 yılda ne kadar çok değişti.

Ancak, hala değişmemek için direnen organizasyonlar var maalesef. Hatta değişmemeyi üstünlük olarak görenler bile mevcut. Hayret etmemek elde değil. Dünya bu değişime nasıl ayak uydururum diye çabalarken biz değişmemek için çabalıyoruz. 12 yaşında bir kız çocuğu, kendisinden sadece 3 yaş küçük kardeşi için o farklı diyor. Küçük kardeşi, kendisinden farklı müzik dinliyor, farklı bilgisayar oyunları oynuyor, kahramanları kendisininkinden farklı. Aradaki fark sadece 3 yıl. Bu kadar hızlı bir değişime direnilir mi? Bu iki çocuğun talepleri birbirinden farklı, dolayısıyla ikisine de ayrı davranmak gerekiyor.

İşte önümüzdeki geleceğin zorlukları da burada başlıyor. Eski tip pazarlama satış kavramları değişiyor. Yeni düzene ayak uydurmak için farklı pazarlama stratejileri uygulamak gerekiyor. Bu yeni düzende, öne çıkan 2 büyük etken var. Teknoloji ve küreselleşme. Her ne kadar korumacı yaklaşımlar, son dönemde etkisini arttırsa da, bu iki büyük devrim, pazarlama ve satışın ana konularını oluşturuyorlar.

Bundan çok değil 5 – 10 yıl öncesine kadar, herhangi bir bilgisayar programını teknoloji marketlerinden alıyorduk. Şimdi ise, internetten indiriyoruz. Dünya’nın herhangi bir yerinden bir insan, internet vasıtasıyla, Dünya’nın diğer ucundan kitap alabiliyor. Pazarlama ve satışın şeklinin bu denli değiştiği bir dönemde değişime direnmek, intihar etmekten farksızdır.

Peki, biz ne yapıyoruz? Bu değişime ayak uydurmak için ne gibi önlemler alıyoruz. Pazarlama bir bilimdir ve ancak bilimsel yaklaşarak stratejiler üretebiliriz. Dünya’nın önde gelen şirketleri, öğrenen organizasyonlar oluşturmaya çalışıyorlar. Burada, amaç tüketici davranışlarını, hedef pazarları, rakipleri, tedarikçileri etkileyen gelişmeleri izlemek ve analiz edilmesine yardımcı olmaktır.

Pazarlama ve satış ile ilgili yazılarıma devam edeceğim,

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Başarılı pazarlama örnekleri

Değerli dostlar, Pazarlama ve satış konusunda yazılarıma devam ediyorum. İşletmelerin büyümesi ve karlılıklarının artması ile ilgili başarılı olmuş şirketlerden örnek vermek istiyorum. Dell bilgisayarı hepimiz biliriz. Michael Dell, daha 24 yaşında iken, kişisel bilgisayarları mektup ve telefon yoluyla satabileceğini düşünerek, bu şekilde bir satış kanalı yaratır. Paralarını geri alma garantisi verdiği müşterileri ve Dell müşterilerinin artan memnuniyeti, Dell bilgisayar şirketi için ciddi bir satış hacmi yarattı ve Dell bilgisayar bugünlere geldi. Bugün hala Dell bilgisayar şirketi, internet üzerinden bilgisayar satmaya devam ediyor. Başka bir örnek daha da ilginç, First Direct Bankası, İngiliz bir bankadır. Binası ve şubesi yoktur. Buna karşılık müşterilerinin ihtiyaçlarını 7 gün 24 saat karşılayarak, müşteri memnuniyeti yakalamayı başarmıştır. Tüm bankacılık işlemleri internet üzerinden yapılabilmektedir. Ayrıca telefon bankacılığı da bulunmaktadır. Amazon’dan hiç bahs...