Değerli dostlar,
Firmaların ticaretini yöneten
yöneticilerle zaman zaman, satış ve pazarlama konularında konuşuyoruz.
Genellikle, pazarın ne kadar zorlaştığı ve daraldığı üzerine serzenişler
oluyor. Ancak, maalesef sorunu çözmek için herhangi bir taktik stratejilerinin
olmadığını da üzülerek görüyorum. İşin ilginç yanı, geçmişte yaptıklarını aynen
uygulamaya çalışarak, satışlarını arttırmaya çalışmaları oluyor. Einstein, ne
güzel söylemiş, aynı şeyleri yaparak farklı sonuç elde edemezsiniz diye. Peki
ne yapmalılar?
Bir önceki yazımda değişimden
bahsetmiştim. Evet, değişim, ilk yapacağımız iş değişim olacak. Burada kritik
olan nokta rakiplerinizden olan farkınızdır. Yani, müşteriye sağlanan faydadır.
Müşteri niye sizin ürününüzü seçsin? Bu faydalar neler olabilir, daha yüksek
kalite, daha iyi hizmet, daha düşük fiyat, daha yüksek Pazar payı, müşteriye
özel çözümler, ürün geliştirme, farklı pazarlar gibi konular size büyümenizde
fayda sağlayabilir.
Artık müşteriler, daha bilgililer
ve çok fazla alternatife çok kolay ulaşabiliyorlar. Firmalardan beklentileri
artıyor ve sürekli daha iyisini bekliyorlar. Eskisi gibi, firmalara
bağlılıkları yüksek değil, kolaylıkla diğer rakibe geçebiliyorlar.
Bu sebeple, pazarlama da akıl öne
çıkıyor. Müşterisini iyi tanıyan beklentilerini iyi analiz eden, müşterileri
ile iyi bağlantı kuran, teknolojiyi kullanan firmalar ön plana çıkıyor.
Müşterilerini, ürünü birlikte tasarlamaya davet ediyorlar.
Özetle, müşterilerine değer sunan
firmalar, pazarda kalacak, sunamayanlar ise, maalesef pazardan kaybolacaklar.
Pazarda varolabilmeniz ve sürdürülebilir bir şekilde büyümeniz dileğiyle,
İyi haftalar,
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık
Yorumlar
Yorum Gönder