Değerli dostlar,
Satış yapmak öyle düşünüldüğü
gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken
onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla
ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli
olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz.
Bunların ilki, İnsanların
ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların
ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara
ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir.
İlkinden bahsedecek olursak, bu
durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev
temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için
kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış
faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi
rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü
seçmesini sağlamak için çeşitli pazarlama taktikleri uygulamak zorunda kalırsınız.
İkinci tip satış faaliyeti biraz
daha kolay satılabilen ürünleri içerir. Piyasa da olmayan, ancak ihtiyaç olan
bir ürünü tespit edip, üretip piyasaya sürerek gelir sağlama yöntemidir. Riskli
bir satış yöntemidir. Ancak, karlılığı bir önceki ürünlere göre daha yüksektir.
Örnek verecek olursak, şişe suları veya çeşme suyu için filtre üreten firmalar
bu kategoriye girebilir.
Üçüncü tip ise, benim en çok
beğendiğim en akıl gerektiren satış yöntemidir. Pazarda olmayan, kimsenin de
ihtiyacı olmayan ürünleri piyasaya sürerek gelir elde etmektir. Çok ciddi, arge
ve pazarlama faaliyeti gerektirir. Ancak, hepsinin içinde en karlı olan ve en
uzun ürün yaşam döngüsüne sahip ürünlerdir. Walkman, hard disk gibi teknolojik
ürünler bu gruba girer. Pazarını kendi yaratır, fiyatını kendi belirler.
Üçüncü tip ürünler üretebilmeniz
dileğiyle,
İyi
haftalar,
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık
Yorumlar
Yorum Gönder