Ana içeriğe atla

Satış teknikleri


Değerli dostlar,

Yıllardır sanayinin içindeyim ve hep işletmeler nasıl daha iyi yönetilir, nasıl daha fazla kar eder, nasıl sürdürülebilir bir büyüme modeli yaratabilir diye düşünüyorum. Düşünmekle kalmayıp, bu işin uzmanlarının kitaplarını okuyorum, ülkemize gelen bu insanların konuşmalarına katılıyorum. Herkesin ayrı bir tecrübesi var, onları dinlemek bana hem mutluluk veriyor hem de yeni birşeyler öğreniyorum.

Bakınız, bu uzmanlar nelerden bahsediyorlar. Neler tavsiye ediyorlar. Yıllar içinde işletmeler için ticaret zorlaştı, tüketiciler için ise kolaylaştı. Artık herşeyin alternatifini, daha ucuz fiyatlara bulma ve alma şansımız var. Bu da işletmeleri, daha fazla rekabete zorladı. Kişiselleştirilmiş ürünlerden tutun, ek hizmetler veren işletmelere kadar çok sayıda metod geliştirildi. Örneğin, kitap almak için gittiğiniz bir kitapçı da artık cafe hizmeti alabiliyoruz veya kahve içmek için gittiğimiz bir cafeden, valiz alabiliyoruz. İşletmeler müşterilerini çekmede türlü türlü teknikler uyguluyorlar. Böylece, karlılıklarını ve cirolarını arttırmaya çalışıyorlar. Düşünsenize, kahve içerken, kışlık veya yazlık ihtiyaçlarınızı karşılayabildiğiniz cafe ortamını. Valiz ihtiyacınız vardı ve kahve içmeye gittiğiniz cafede kaliteli bir valiz satıldığını gördünüz, alır mısınız? Yoksa valiz almak için ayrı bir alışverişe mi çıkarsınız?

İşletmeler, çapraz satışlarını ve yukarıya satışlarını arttırmanın yolunu bulmuş durumdalar. İşletmeler, artık işlerine, alışveriş açısından bakmak yerine, müşteri bağlılığını arttırmak açısından bakmaya başladılar. Çağımızın müşterisi eskisi gibi bağlı değil, yeniye, farklıya çok çabuk kayabilecek bir yapıya sahip, buna uygun stratejiler geliştirmeliyiz.

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Başarılı pazarlama örnekleri

Değerli dostlar, Pazarlama ve satış konusunda yazılarıma devam ediyorum. İşletmelerin büyümesi ve karlılıklarının artması ile ilgili başarılı olmuş şirketlerden örnek vermek istiyorum. Dell bilgisayarı hepimiz biliriz. Michael Dell, daha 24 yaşında iken, kişisel bilgisayarları mektup ve telefon yoluyla satabileceğini düşünerek, bu şekilde bir satış kanalı yaratır. Paralarını geri alma garantisi verdiği müşterileri ve Dell müşterilerinin artan memnuniyeti, Dell bilgisayar şirketi için ciddi bir satış hacmi yarattı ve Dell bilgisayar bugünlere geldi. Bugün hala Dell bilgisayar şirketi, internet üzerinden bilgisayar satmaya devam ediyor. Başka bir örnek daha da ilginç, First Direct Bankası, İngiliz bir bankadır. Binası ve şubesi yoktur. Buna karşılık müşterilerinin ihtiyaçlarını 7 gün 24 saat karşılayarak, müşteri memnuniyeti yakalamayı başarmıştır. Tüm bankacılık işlemleri internet üzerinden yapılabilmektedir. Ayrıca telefon bankacılığı da bulunmaktadır. Amazon’dan hiç bahs...