Değerli dostlar,
Yıllardır sanayinin içindeyim ve
hep işletmeler nasıl daha iyi yönetilir, nasıl daha fazla kar eder, nasıl
sürdürülebilir bir büyüme modeli yaratabilir diye düşünüyorum. Düşünmekle
kalmayıp, bu işin uzmanlarının kitaplarını okuyorum, ülkemize gelen bu insanların
konuşmalarına katılıyorum. Herkesin ayrı bir tecrübesi var, onları dinlemek
bana hem mutluluk veriyor hem de yeni birşeyler öğreniyorum.
Bakınız, bu uzmanlar nelerden
bahsediyorlar. Neler tavsiye ediyorlar. Yıllar içinde işletmeler için ticaret
zorlaştı, tüketiciler için ise kolaylaştı. Artık herşeyin alternatifini, daha
ucuz fiyatlara bulma ve alma şansımız var. Bu da işletmeleri, daha fazla
rekabete zorladı. Kişiselleştirilmiş ürünlerden tutun, ek hizmetler veren
işletmelere kadar çok sayıda metod geliştirildi. Örneğin, kitap almak için gittiğiniz
bir kitapçı da artık cafe hizmeti alabiliyoruz veya kahve içmek için gittiğimiz
bir cafeden, valiz alabiliyoruz. İşletmeler müşterilerini çekmede türlü türlü
teknikler uyguluyorlar. Böylece, karlılıklarını ve cirolarını arttırmaya
çalışıyorlar. Düşünsenize, kahve içerken, kışlık veya yazlık ihtiyaçlarınızı
karşılayabildiğiniz cafe ortamını. Valiz ihtiyacınız vardı ve kahve içmeye
gittiğiniz cafede kaliteli bir valiz satıldığını gördünüz, alır mısınız? Yoksa valiz
almak için ayrı bir alışverişe mi çıkarsınız?
İşletmeler, çapraz satışlarını ve
yukarıya satışlarını arttırmanın yolunu bulmuş durumdalar. İşletmeler, artık
işlerine, alışveriş açısından bakmak yerine, müşteri bağlılığını arttırmak açısından
bakmaya başladılar. Çağımızın müşterisi eskisi gibi bağlı değil, yeniye,
farklıya çok çabuk kayabilecek bir yapıya sahip, buna uygun stratejiler
geliştirmeliyiz.
İyi
haftalar diliyorum,
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık
Yorumlar
Yorum Gönder