Değerli dostlar,
Pazarlama faaliyetleri de aynı
Arge çalışmaları gibi maalesef çoğu firmada gereksiz gibi gözükmektedir. Toplumdaki
genel algımız hep çok kısa vade olduğu için, bu çalışmalar boş işler
zannedilmektedir. Oysa ki, hem arge hem de pazarlama çalışmaları, işletmelerin
sürdürülebilir bir şekilde büyümeleri ve varolabilmeleri için olmazsa olmazdır.
Burada asıl sebep, bu
faaliyetlerin işletmelerin ciroları ve karlılıklarına ne kadar etki
ettiklerinin tam olarak tespit edilememelerinden kaynaklanır. Diğer bir sebepte
pazarlama faaliyetlerinin ne kadar doğru yönetildiği ile ilgilidir.
Araştırmalar, herşeyin olduğu gibi pazarlama faaliyetlerinin de değişmesi
gerektiğini söylüyor.
Genel kabul görülen yanlışlar,
şöyledir.
1- Pazarlamayı
Satış ile aynı görmek
2- Müşteriyi
tanımak, müşteriyi bilmek, beklentilerini anlamaktan çok, müşteriyi kazanmayı
önemsemek.
3- Müşterinin
değerlerini ömür boyu yönetmek yerine, her satış işleminden kar etmeye
çalışmak.
4- Seçilen
pazardaki duruma göre fiyatlandırmak yerine, maliyetlere göre fiyatlandırma
yapmak.
5- Pazarlamada
kullanılan iletişim araçlarını bütünleştirmek yerine, her bir iletişim aracı
için ayrı planlama yapmak.
6- Müşterinin
ihtiyaçlarını anlamak ve bunları en etkin bir şekilde karşılamaya çalışmak
yerine, ürünü satmaya odaklanmak.
Pazarlama faaliyeti uğraş
gerektiren, adeta bir çiçek yetiştirmek gibi emek gerektiren faaliyet. Ancak,
doğru yapıldığı durumda, işletmeler için hayati derecede öneme sahip bir konu.
Akılcı davranan firmalar, eski tip pazarlama faaliyetinden, yeni gelişen Dünya’mıza
uygun pazarlama stratejileri gerçekleştiriyorlar. Müşterileri hakkında bilgi
seviyelerini, müşterileri ile bağlantı kurmak için kullandıkları teknolojilerini,
müşterilerinin ekonomik durumları hakkındaki bilgilerini geliştiriyorlar.
Ürünlerini, müşterileri ile beraber tasarlıyorlar. Daha esnekler, iletişimde
tüm araçları etkin ve tutarlı bir biçimde birleştirip müşterilerine
ulaşıyorlar, müşterilerini segmente edip, daha karlı ve daha hedefe yönelik
pazarlama faaliyetlerinde bulunuyorlar.
Hedef pazarlarına değer yaratma,
duyurma ve teslim etmenin yeni yollarını icat eden bu şirketler büyüyüp,
yollarına devam edecekler. Pazarda daha etkin varolabilmeniz dileğiyle,
İyi
haftalar,
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık
Yorumlar
Yorum Gönder