Ana içeriğe atla

Firma bağlılığı


Değerli dostlar,

İşletmelerimiz için en önemli kaynak daha önce de belirttiğim gibi insan kaynağıdır. Firmalar bünyelerinde çalışacak, kaliteli, bilgili insan kaynağına her zaman ihtiyaç duyarlar. Son yıllarda işverenler özellikle, yeni nesilden şikayetçi oluyorlar. Özellikle, 50 – 60 yaş üstü işverenler, alıştıkları insan profilinden uzaklaşan yeni bir kuşak ile karşı karşıya kalınca ciddi sorunlar yaşıyorlar.

Biz 1970 li yıllarda doğan kuşak çok ayrı bir kuşaktık. Gece gündüz çalışabilen, firmalarına bağlı, neredeyse ilk işinden emekli olan, firmalar için bulunmaz nimet bir kaynak idik. Bizden sonraki 80 li yıllar ve şimdi ki 90 lı yıllarda doğanlar ise tamamen farklı. Hiçbir şekilde sadakat duygusu olmayan olaylara tamamen kendi faydaları açısından bakan, daha iyi fırsatlar sunan bir iş imkanı yakaladıklarında hemen işlerini bırakabilen bir kuşak bu. Tabi, yıllardır, 70 li yıllarda doğan kuşak ile çalışan işverenin karşısına böyle bir profil çıkınca, sorunlar büyüyor. 70 li yıllarda doğan kuşak hani büyüklerimizin bize okula verirken öğretmenlerimize söyledikleri eti senin kemiği benim cinsinden bir anlayışla büyüdükleri için işletmelerde çoğu şeye dirençli olan, çalışkan, psikolojik ve yoğun iş baskısına dayanıklı bir yapıda idik. İşveren de tabiki, bu durumdan memnun halde idi. Çok fazla bir şey istemeyen bu kuşak, sadece maaşını zamanında ödediğiniz zaman mutlu olabiliyordu.

Yeni kuşak ise, bırakın maaş ile mutlu olmayı, neredeyse, işletmeyi üstlerine yapmanızı isteyecek kadar beklentileri yüksek. Aslında doğru bir anlayışa sahipler, olaylara tamamen profesyonel yaklaşıyorlar. İşletmelerimizin de artık insan kaynağı yönetimine profesyonel bakmaları gerekiyor. İnsan kaynağını nasıl daha iyi yönetebileceğini araştırması, ona göre uygulamalar içinde olması firmalarımız için artık olmazsa olmaz bir durum olmuştur. İşletmeler çalışanlarını nasıl elde tutabileceklerini, firma bağlılıklarını nasıl arttırabileceklerini düşünmeleri gerekiyor. Yoksa, eğitim verdikleri, yatırım yaptıkları çalışanlar tüm birikimleri ile başka bir firmaya hatta bazen rakip firmaya hiç düşünmeden geçiyorlar.

Peki bu çalışanlarımızı nasıl elimizde tutacağız? Asıl soru bu. Çalışan memnuniyetini arttırarak tabiki. Bu kavramın önemini anlayan firmalar çeşitli uygulamalar, faydalar sağlayarak, çalışanlarını firmalarında tutmaya çalışıyorlar.

Çalışanları memnun olan işletmeler yaratmanız dileğiyle,

İyi haftalar,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Başarılı pazarlama örnekleri

Değerli dostlar, Pazarlama ve satış konusunda yazılarıma devam ediyorum. İşletmelerin büyümesi ve karlılıklarının artması ile ilgili başarılı olmuş şirketlerden örnek vermek istiyorum. Dell bilgisayarı hepimiz biliriz. Michael Dell, daha 24 yaşında iken, kişisel bilgisayarları mektup ve telefon yoluyla satabileceğini düşünerek, bu şekilde bir satış kanalı yaratır. Paralarını geri alma garantisi verdiği müşterileri ve Dell müşterilerinin artan memnuniyeti, Dell bilgisayar şirketi için ciddi bir satış hacmi yarattı ve Dell bilgisayar bugünlere geldi. Bugün hala Dell bilgisayar şirketi, internet üzerinden bilgisayar satmaya devam ediyor. Başka bir örnek daha da ilginç, First Direct Bankası, İngiliz bir bankadır. Binası ve şubesi yoktur. Buna karşılık müşterilerinin ihtiyaçlarını 7 gün 24 saat karşılayarak, müşteri memnuniyeti yakalamayı başarmıştır. Tüm bankacılık işlemleri internet üzerinden yapılabilmektedir. Ayrıca telefon bankacılığı da bulunmaktadır. Amazon’dan hiç bahs...