Değerli dostlar,
Markalaşmanın önemi ile ilgili yazılar
yazmıştım. Peki, markalaşırken nelere dikkat etmeliyiz. Öncelikle, bir marka
adı seçmeliyiz. Arkasından, bu marka için çeşitli, anlamlar ve vaatler
oluşturmalıyız. Seçilen marka adı, markanın değer konuşlandırması için uygun
bir ad olmalıdır.
Size ilginç gelebilir ama yapılan
araştırmalar, satınalım yapan bizlerin, çoğu zaman marka ismine göre karar
verdiğimizi gösteriyor. Örneğin, 2 güzel kadının resmi bir grup erkeke
gösterilmiş ve hangisini seçecekleri sorulmuş, çıkan sonuçta birbirine yakın
bir oran çıkmış. Bundan sonra erkeklere kadınların birincisinin adı Elizabeth
diğerinin ise, Gertrude olduğu söylenmiş ve tekrar hangisini seçecekleri sorulunca,
erkeklerin % 90 ına yakını, Elizabeth i seçmiş. İnanılmaz belki ama erkekler
isme göre karar vermişler. Yani, isim bizim herhangi bir konuda seçim yaparken
algımızı değiştiriyor.
Bunun dışında dikkat etmemiz gereken diğer
hususlar ise, seçeceğimiz ismin, ürünün faydalarını ifade eden bir isim
olmasıdır. Diğer konu, ürünün özelliklerini düşündüren bir isim olmasıdır.
Söylenmesi, hatırlanması ve tanınması kolay olmalıdır. Bu anlamda da kısa
isimler tercih edilmelidir. Diğerlerinden ayırt edici olmalıdır. En son olarak
da diğer dillerdeki anlamı kötü olmamalıdır.
Yıllar önce, Chevrolet İspanya pazarına
girmek istiyor ve o zaman ki en popüler arabalarından olan Nova modelini
piyasaya sokmak istiyor. Ancak, maalesef başarılı olamıyorlar. Çünkü, Nova
İspanyolca da gitmeyen demek. Kimse gitmeyen isimli bir araba almak istemiyor.
Bu sebeple, olumlu çağrışımlar yapan
marka isimleri bulmalıyız.
İyi haftalar,
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık
Yorumlar
Yorum Gönder