Ana içeriğe atla

Pazardaki fırsatların değerlendirilmesi


Değerli dostlar,

Gördüğünüz gibi, fırsatı görmek, pazarı görmek ve değerlendirmek özel bir yetenek ve çaba gerektiriyor. Peki fırsatı gördükten sonra nasıl davranmalıyız. Herhangi bir yeni ürün veya yeni bir pazara girmeden önce neler yapmalıyız.

Öncelikle, ürünü piyasaya sürülme tarihi ile ilgili kendimize bir hedef koymalıyız. Yeni ürünün satışından elde edeceğimiz ciro ve karın ciddi bir şekilde Pazar araştırmasını yapmalıyız. Ayrıca, her sene cironun ne kadar büyüyeceğini de tahmin eden bir matematiksel model geliştirmeliyiz. Ürün pazarda ne kadar öncü olacak bunu da görmemiz gerekiyor.

Tüm bunları değerlendirdikten sonra yapılacak iş, risk analizidir. Yani, yapılacak yatırımın tutup tutmama durumunun değerlendirilmesi aşaması. Bunun için de yine matematiksel bir model geliştirmemiz gerekiyor. Başarılı bir girişim projesinin risk analizini yaparken 3 olasılık üzerinden değerlendirme yaparız. Bunlardan birincisi, Ürünün teknik olarak yapılabilirliğidir. İkincisi, Ürünün ticarileşip, ticarileşememe durumu. Üçüncüsü ise hedeflenen getirinin sağlanıp, sağlanamama durumudur.

Bu üç olasılığın yüzdesel olarak çarpılması, bize yatırımın risk durumunu gösterir. Başarısızlık riskinin yüksek olması durumunda dahi, firmalar yatırımın miktarı ile karlılığın büyüklüğünü değerlendirerek karar verebilirler. Yani, düşük başarı şansı olan girişim projeleri dahi, getiri miktarı yüksekse ve yatırım miktarı çok yüksek değilse uygulanabilir. Bu tamamen risk algısı ve bu tip yatırımlara ayıracağı bütçe ile ilgilidir.

İyi haftalar,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Fiyat düşürerek satış yapmak

Değerli dostlar, Sonuç olarak, şirketlerin varolabilmeleri için satış yapmaları gerekmektedir. Peki, nasıl satış yapacağız? Firma ticaretinden sorumlu, kişilerle konuştuğumda çoğu zaman maliyetlerden ve satış fiyatlarının yüksekliğinden yakınıyorlar. Herhangi bir ürünün satış fiyatını düşürerek yapılan satış çok da başarılı bir operasyon değildir. Şimdi, çoğu satış yöneticisi bana kızacaktır ama maalesef durum bu. İşletmelerin ticari faaliyetinden sorumlu yöneticiler, satış fiyatının dışında başka enstrümanlar bulmalıdırlar. İş sadece fiyat olsaydı, piyasada pahalı satan hiçbir firma kalmazdı. Ancak, işletmelere baktığımızda aynı sektörde pahalı satanında ucuz satanında bulunduğunu görebiliriz. Peki, o zaman pahalı ürün piyasada nasıl satılıyor? Bu soruyu sorduğunuzda çok fazla cevap alabilirsiniz. Denilen herşey de doğrudur. Yalnız şunu unutmamak lazım, eğer pahalı satan firma kar edip büyüyorsa, demek ki, doğru pazarlama ve satış stratejisi uygulamış, pahalı olmasına ra...

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...