Değerli dostlar,
4. sanayi devrimiyle beraber hayatımıza
giren veri kavramı, satışta da çok önemli bir yer kaplıyor. Ticaretini
yaptığımız ürünlerin hitap edeceği kesimi bulurken, ürünlerimizi tanıtırken hep
bu verilere ihtiyaç duyuyoruz. Düşünsenize, herhangi bir kanalda verdiğiniz bir
reklamın, reklamın çıktığı an sadece 6 – 10 yaş grubu arasında izlendiğini,
sizin ürünleriniz o yaş aralığına hitap etmiyorsa verdiğiniz reklam boşa gitmiş
olacaktır.
Bu nedenle, yapacağımız reklam ve
tanıtım faaliyetlerinin doğru kitleye ulaşmasını sağlamalıyız. Bunu da ancak,
çeşitli metotlarla başarabiliriz. Önce bazı sorularla işe başlamalıyız. İlk
sorumuz, doğru insanlara kendimizi ürünlerimizi tanıtabilmek için ne tür
bilgilere ihtiyacımız olduğunu tespit etmektir. İkincisi, bu bilgilere hangi
kanallardan ulaşacağımızdır. Üçüncüsü ise, bu bilgileri nasıl kullanacağımız,
nasıl yöneteceğimiz ve nasıl saklayacağımız olacaktır.
Özellikle, internet kullanımının bu
denli yaygınlaştığı Dünyamızda, sosyal medya kullanımı bize bazı ipuçları
vermektedir. İş dünyasında veya sosyal alanda insanların yaptıkları beğeniler,
yazdığı yazılar herhangi bir ürün için ulaşılacak kitleyi ve insanların bakış
açılarını göstermektedir. Bunun için sosyal medya mecralarının veri tabanları
hedef müşterileri bulmakta kullanılabilir.
Veri ile büyümeniz dileğiyle,
İyi haftalar,
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık
Yorumlar
Yorum Gönder