Ana içeriğe atla

İşletmeler için yararlı bilgi türleri


Değerli dostlar,

Hepimizin kabul ettiği gibi, veri artık yeni petrol olmuş durumdadır. Her birimiz kendi iş alanımızda ihtiyaç duyduğumuz verileri tespit edip, bu verileri nasıl elde edeceğimiz hususunda çalışmalar yapmalıyız.

İşletmelerin ticari faaliyetinin devamı için de bazı verilere ihtiyacı bulunmaktadır. Özellikle, satış ve pazarlama alanında, rakiplerin önüne geçebilmek için sizce hangi verilere ihtiyaç vardır.

Ben birkaç örnek ile size yardım etmek istiyorum. Öncelikle, makro ortam çok önemlidir. Globalleşen Dünya’mızda uluslararası para piyasalarının takip edilmesi çok önemlidir. Aynı zamanda, demografik eğilimler, Ekonomik eğilimler, yaşam tarzı eğilimleri, teknolojik gelişmeler, siyasal ve yasal düzenlemeler tabi ki pazarlama ve satışın önemli bir parametresidir. Bu gelişmeler mutlaka takip edilmeli ve gerekli stratejiler ve aksiyon planları bu gelişmelere göre alınmalıdır.

Başka nelere ihtiyacımız var? Ürünlerimizi sattığımız tüketicilerle ilgili bilgiye ihtiyacımız var. İşbirliği içinde olduğumuz, paydaş olduğumuz, tedarikçilerimiz hakkında bilgiye ihtiyacımız var. Tabi en önemlisi, rakip şirketlerle ilgili bilgiye ihtiyacımız var. Bu bilgileri borsadan, piyasadan, çeşitli araştırma dergilerinden, derneklerden elde edebiliriz.

Bir diğer önemli değişken ise, kendi şirketimizin içindeki gelişmelerdir. İşletmemizin satışları ve Pazar payları, işletmemizin satınalmaları, işletmemizin maliyetleri, Müşteri, ürün, kesim, satış kanalı, sipariş büyüklüğü, coğrafi konum açısından müşteri karlılığı da ayrıca takip edilmesi gereken diğer verilerdir.

Bu veriler, hem işletmemizin karlılığı, hem de işletmemizin Pazar payının büyümesine ciddi ölçüde katkı sağlayacaktır. İşletmelerin yapısına göre bu bilgi türleri çeşitlendirilebilir.

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Başarılı pazarlama örnekleri

Değerli dostlar, Pazarlama ve satış konusunda yazılarıma devam ediyorum. İşletmelerin büyümesi ve karlılıklarının artması ile ilgili başarılı olmuş şirketlerden örnek vermek istiyorum. Dell bilgisayarı hepimiz biliriz. Michael Dell, daha 24 yaşında iken, kişisel bilgisayarları mektup ve telefon yoluyla satabileceğini düşünerek, bu şekilde bir satış kanalı yaratır. Paralarını geri alma garantisi verdiği müşterileri ve Dell müşterilerinin artan memnuniyeti, Dell bilgisayar şirketi için ciddi bir satış hacmi yarattı ve Dell bilgisayar bugünlere geldi. Bugün hala Dell bilgisayar şirketi, internet üzerinden bilgisayar satmaya devam ediyor. Başka bir örnek daha da ilginç, First Direct Bankası, İngiliz bir bankadır. Binası ve şubesi yoktur. Buna karşılık müşterilerinin ihtiyaçlarını 7 gün 24 saat karşılayarak, müşteri memnuniyeti yakalamayı başarmıştır. Tüm bankacılık işlemleri internet üzerinden yapılabilmektedir. Ayrıca telefon bankacılığı da bulunmaktadır. Amazon’dan hiç bahs...