Değerli dostlar,
Hepimizin kabul ettiği gibi, veri artık
yeni petrol olmuş durumdadır. Her birimiz kendi iş alanımızda ihtiyaç
duyduğumuz verileri tespit edip, bu verileri nasıl elde edeceğimiz hususunda
çalışmalar yapmalıyız.
İşletmelerin ticari faaliyetinin devamı
için de bazı verilere ihtiyacı bulunmaktadır. Özellikle, satış ve pazarlama
alanında, rakiplerin önüne geçebilmek için sizce hangi verilere ihtiyaç vardır.
Ben birkaç örnek ile size yardım etmek
istiyorum. Öncelikle, makro ortam çok önemlidir. Globalleşen Dünya’mızda
uluslararası para piyasalarının takip edilmesi çok önemlidir. Aynı zamanda,
demografik eğilimler, Ekonomik eğilimler, yaşam tarzı eğilimleri, teknolojik
gelişmeler, siyasal ve yasal düzenlemeler tabi ki pazarlama ve satışın önemli
bir parametresidir. Bu gelişmeler mutlaka takip edilmeli ve gerekli stratejiler
ve aksiyon planları bu gelişmelere göre alınmalıdır.
Başka nelere ihtiyacımız var?
Ürünlerimizi sattığımız tüketicilerle ilgili bilgiye ihtiyacımız var. İşbirliği
içinde olduğumuz, paydaş olduğumuz, tedarikçilerimiz hakkında bilgiye
ihtiyacımız var. Tabi en önemlisi, rakip şirketlerle ilgili bilgiye ihtiyacımız
var. Bu bilgileri borsadan, piyasadan, çeşitli araştırma dergilerinden,
derneklerden elde edebiliriz.
Bir diğer önemli değişken ise, kendi şirketimizin
içindeki gelişmelerdir. İşletmemizin satışları ve Pazar payları, işletmemizin
satınalmaları, işletmemizin maliyetleri, Müşteri, ürün, kesim, satış kanalı, sipariş
büyüklüğü, coğrafi konum açısından müşteri karlılığı da ayrıca takip edilmesi
gereken diğer verilerdir.
Bu veriler, hem işletmemizin karlılığı,
hem de işletmemizin Pazar payının büyümesine ciddi ölçüde katkı sağlayacaktır. İşletmelerin yapısına göre bu bilgi türleri çeşitlendirilebilir.
İyi haftalar diliyorum,
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık
Yorumlar
Yorum Gönder