Ana içeriğe atla

Marka pazarlama planı


Değerli dostlar,

Bir önceki yazımda belirttiğim 3 ana konu hakkında bugün bilgi vereceğim. İşletmeler için marka değerleri çok önemlidir. Ürünlerini daha değerli kılan unsurlardan en önemlilerinden birisi de markalarıdır. Bu sebeple, ilk iş marka pazarlama planları oluşturmaları gerekir. Bu planlar, kısa, orta ve uzun vadeli stratejik planlardır.

İkinci olarak, ürün kategorisi pazarlama planları oluşturmaları gerekir. Ürünlerini müşterilerinin beklentileri ve durumlarına göre kategorize edecek planlar, varsayımlar ve geleceğe yönelik tahminler oluşturmalıdırlar.

Üçüncü olarak, yeni ürünler için planlama yapmalıdırlar. Ayrıntılı bir geliştirme ve piyasaya çıkış için plan gereklidir. Ürün kavramının tanımlanması, geliştirilmesi ve daha sonra çıkacak prototiplerle denenmesi gerekir. Piyasaya çıkarmadan evvel, çok ayrıntılı bir, ürün onay süreci gereklidir.

Dördüncü olarak, Pazar kesim planları oluşturulmalıdır. Eğer ürün ya da marka farklı Pazar kesimlerine satılıyorsa, bu durumda her bir kesim için ayrı bir plan gerekecektir. Pazar kesim yöneticilerinden her biri, kendi kesimine sunacağı ürün ve hizmetlerin planlamasını yapmalıdır.
Demografik Pazar planları da bir diğer, plan yapılması gereken unsurdur. Her bir ülke, bölge, şehir hatta mahalleler için dahi, o demografik yapıya uygun planlama yapılmalıdır.

Son olarakta, müşterilere özel planlama yapılması ihtiyacı bulunmaktadır. İşletmelerin öyle müşterileri olabilir ki, bu özel müşteriler için kendilerine özel planlama yapılması ihtiyacı doğabilir.
Yukarıda anlattığım bu durumlar için en azından iki plan gereklidir. Birincisi, uzun vadeli plan, diğeri ise, kısa vadeli yıllık plandır. Stratejik planlama, içinde bulunulan sektör için farklılık gösterebilir. Örnek verecek olursak, ileri teknoloji ürünler üreten bir firma için uzun vadeli stratejik plan 3 yıl olabilirken, kamu sektörü için 10 yıl ve daha üzeri olabilir.

Uzun vadeli stratejik plan, pazarı harekete geçiren güçleri, meydana gelebilecek farklı senaryoları, şirketin gelecekte pazarda olmak istediği konumu ve oraya ulaşmak için atması gereken adımları içermelidir. Uzun vadeli plan her ne kadar uzun vadeli olsa da her yıl gözden geçirilmelidir.

Bundan sonraki yazımda, bu pazarlama planlarının neleri içermeleri gerektiğini yazacağım.

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Fiyat düşürerek satış yapmak

Değerli dostlar, Sonuç olarak, şirketlerin varolabilmeleri için satış yapmaları gerekmektedir. Peki, nasıl satış yapacağız? Firma ticaretinden sorumlu, kişilerle konuştuğumda çoğu zaman maliyetlerden ve satış fiyatlarının yüksekliğinden yakınıyorlar. Herhangi bir ürünün satış fiyatını düşürerek yapılan satış çok da başarılı bir operasyon değildir. Şimdi, çoğu satış yöneticisi bana kızacaktır ama maalesef durum bu. İşletmelerin ticari faaliyetinden sorumlu yöneticiler, satış fiyatının dışında başka enstrümanlar bulmalıdırlar. İş sadece fiyat olsaydı, piyasada pahalı satan hiçbir firma kalmazdı. Ancak, işletmelere baktığımızda aynı sektörde pahalı satanında ucuz satanında bulunduğunu görebiliriz. Peki, o zaman pahalı ürün piyasada nasıl satılıyor? Bu soruyu sorduğunuzda çok fazla cevap alabilirsiniz. Denilen herşey de doğrudur. Yalnız şunu unutmamak lazım, eğer pahalı satan firma kar edip büyüyorsa, demek ki, doğru pazarlama ve satış stratejisi uygulamış, pahalı olmasına ra...