Ana içeriğe atla

Teknoloji fırsat mı? Tehdit mi?


Değerli dostlar,

Tüm işletmeler, bugünkü çağda teknolojinin gelişmesi tehditi altındadır. Çok değil daha 15 yıl öncesine kadar cep telefon pazarında Nokia Dünya lideri idi. Bir anda Apple ile başlayan dokunmatik telefon furyası koca Dünya devini bitirdi. Çok hızlı bir değişim var.

Daha öncesinde özellikle bizim kuşağın çok iyi hatırlayacağı müzik kasetleri vardı. Manyetik bant teknolojisine dayanan bir alt yapısı vardı. CD lerin piyasaya çıkması ile yok oldu, tabi yanında dev firmalar da battı. En önemli örneği Raks firmasıdır.

Sadece bunlar mı tabi ki hayır. Kodak hepimizin bildiği, analog kamera üreticisi firma, dijital kameraların yaygınlaşmaya başlaması ile zorlu bir döneme girdi.

Peki ne yapmalıyız. Dünyaca ünlü firmalar bunun için ürünlerine kendilerinin saldırdığı sistemler ile çalışıyorlar. Yani, rakipler kendi ürünlerine alternatif bir ürün çıkarmadan kendi Arge merkezleri, kendi ürünlerine alternatif ürünler çıkarmaya çalışıyorlar. Bu firmalara en güzel Örnek, Sony, Casio ve Canon gibi Japon şirketleri verilebilir. Örneğin, Casio, önce küçük bir hesap makinesi içeren, dijital bir saat piyasaya çıkardı. Sonrasında, çıkardığı diğer model, hafızasında 100 adet telefon numarası taşıyabiliyordu. Bundan sonra çıkan model ise, Dünya’nın çeşitli yerlerindeki saatleri gösterebiliyordu.

Sony de aynı şekilde, kendi ürünlerini yoketme pahasına yeni ürünler için çalışmaktadır. Sony’nin eski yönetim kurulu başkanı Akio Morita piyasaya örneğin, walkman gibi yeni bir ürün çıkardıktan sonra 3 ayrı ekip kurar ve bu ekiplerden ürün üzerinde değişiklikler yapmasını hatta bir ekipten walkmanin artık tamamen modası geçmiş bir ürün haline getirecek çalışmalar yapmasını isterdi.

İşte böyle, siz kendinizi geliştirmezseniz, bir gün biri gelir. Tüm hikayenizi sonlandırır. İnovatif olmanız dileğiyle,

İyi haftalar,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Fiyat düşürerek satış yapmak

Değerli dostlar, Sonuç olarak, şirketlerin varolabilmeleri için satış yapmaları gerekmektedir. Peki, nasıl satış yapacağız? Firma ticaretinden sorumlu, kişilerle konuştuğumda çoğu zaman maliyetlerden ve satış fiyatlarının yüksekliğinden yakınıyorlar. Herhangi bir ürünün satış fiyatını düşürerek yapılan satış çok da başarılı bir operasyon değildir. Şimdi, çoğu satış yöneticisi bana kızacaktır ama maalesef durum bu. İşletmelerin ticari faaliyetinden sorumlu yöneticiler, satış fiyatının dışında başka enstrümanlar bulmalıdırlar. İş sadece fiyat olsaydı, piyasada pahalı satan hiçbir firma kalmazdı. Ancak, işletmelere baktığımızda aynı sektörde pahalı satanında ucuz satanında bulunduğunu görebiliriz. Peki, o zaman pahalı ürün piyasada nasıl satılıyor? Bu soruyu sorduğunuzda çok fazla cevap alabilirsiniz. Denilen herşey de doğrudur. Yalnız şunu unutmamak lazım, eğer pahalı satan firma kar edip büyüyorsa, demek ki, doğru pazarlama ve satış stratejisi uygulamış, pahalı olmasına ra...