Değerli dostlar,
Son yazılarımı genellikle satış
ve pazarlama üzerine yazdım. İşletmelerin devamı ancak, satış ve pazarlama
faaliyetlerinin doğru yönetilebilmesi ile olur. Peki, pazarlama ve satış
faaliyetlerini nasıl yöneteceğiz?
Öncelikle, pazarlama ve satış
faaliyetleri için iyi bir plana ihtiyacımız bulunmaktadır. İşletmelerin çoğunda
vizyon, misyon kavramlarını görürsünüz. Ancak, çoğu kağıt üzerindedir.
Çalışanlara sorduğunuzda, çoğu şirketlerinin vizyonunu, misyonunu bilmezler.
Hatta Vizyon ne demek onu dahi bilmezler. Bu da bu kavramların içlerinin ne
kadar boş olduklarını gösterir.
İşletmeler için vizyon demek
gelecek demektir. Öncelikle, doğru vizyonu belirlemek arkasından da bu vizyona
ulaşabilmek için, etkin bir strateji oluşturmak ve bu strateji doğrultusunda
planlar yapmak gerekir. Tüm strateji ve taktikler, pazarlama teşkilatı
tarafından etkin olarak yürütülebilecek bir pazarlama planı ile
bütünleştirilmelidir. Yönetsel pazarlama, sağlıklı ve doğru pazarlama
planlarını hazırlama ve yürütme kapasitesine sahip olmak demektir. İşletmeler
eğer yönetsel pazarlama faaliyetlerinde zayıf iseler, taktik pazarlama
faaliyetleri ne kadar iyi olursa olsunlar, başarısızlığa uğrama olasılıkları
çok yüksektir.
Çok açık söylemek gerekirse,
planlama faaliyetini doğru yapmıyor isek, başarısızlığı planlıyoruz demektir.
Bugünün çok çabuk değişen Dünyasında, yapılan planların tutturulması ve plana
uygun davranılması gerçekten çok zordur. Ancak, yine de planlama yapmalıyız.
İyi bir yönetsel planlama için
nelere dikkat etmeliyiz? Bu konuyu 3 ana başlıkta incelememiz gerekiyor.
Birincisi, ne tür pazarlama planları geliştireceğimize karar vermemiz
olacaktır. İkincisi, yapacağımız plan neleri içerektir. Üçüncüsü ise, pazarlama
planımızın iyi olduğunu ve talep edilen bütçeyi hak ettiğini ya da üzerinde
değişiklik yapılması gerektiğini nasıl anlayacağımıza ilişkin kavramlardır.
Sonraki yazılarımda, bu üç ana
konuyu kısaca ele alacağım.
İyi haftalar diliyorum,
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık
Yorumlar
Yorum Gönder