Ana içeriğe atla

Yönetsel pazarlama


Değerli dostlar,

Son yazılarımı genellikle satış ve pazarlama üzerine yazdım. İşletmelerin devamı ancak, satış ve pazarlama faaliyetlerinin doğru yönetilebilmesi ile olur. Peki, pazarlama ve satış faaliyetlerini nasıl yöneteceğiz?

Öncelikle, pazarlama ve satış faaliyetleri için iyi bir plana ihtiyacımız bulunmaktadır. İşletmelerin çoğunda vizyon, misyon kavramlarını görürsünüz. Ancak, çoğu kağıt üzerindedir. Çalışanlara sorduğunuzda, çoğu şirketlerinin vizyonunu, misyonunu bilmezler. Hatta Vizyon ne demek onu dahi bilmezler. Bu da bu kavramların içlerinin ne kadar boş olduklarını gösterir.

İşletmeler için vizyon demek gelecek demektir. Öncelikle, doğru vizyonu belirlemek arkasından da bu vizyona ulaşabilmek için, etkin bir strateji oluşturmak ve bu strateji doğrultusunda planlar yapmak gerekir. Tüm strateji ve taktikler, pazarlama teşkilatı tarafından etkin olarak yürütülebilecek bir pazarlama planı ile bütünleştirilmelidir. Yönetsel pazarlama, sağlıklı ve doğru pazarlama planlarını hazırlama ve yürütme kapasitesine sahip olmak demektir. İşletmeler eğer yönetsel pazarlama faaliyetlerinde zayıf iseler, taktik pazarlama faaliyetleri ne kadar iyi olursa olsunlar, başarısızlığa uğrama olasılıkları çok yüksektir.

Çok açık söylemek gerekirse, planlama faaliyetini doğru yapmıyor isek, başarısızlığı planlıyoruz demektir. Bugünün çok çabuk değişen Dünyasında, yapılan planların tutturulması ve plana uygun davranılması gerçekten çok zordur. Ancak, yine de planlama yapmalıyız.

İyi bir yönetsel planlama için nelere dikkat etmeliyiz? Bu konuyu 3 ana başlıkta incelememiz gerekiyor. Birincisi, ne tür pazarlama planları geliştireceğimize karar vermemiz olacaktır. İkincisi, yapacağımız plan neleri içerektir. Üçüncüsü ise, pazarlama planımızın iyi olduğunu ve talep edilen bütçeyi hak ettiğini ya da üzerinde değişiklik yapılması gerektiğini nasıl anlayacağımıza ilişkin kavramlardır.

Sonraki yazılarımda, bu üç ana konuyu kısaca ele alacağım.

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Fiyat düşürerek satış yapmak

Değerli dostlar, Sonuç olarak, şirketlerin varolabilmeleri için satış yapmaları gerekmektedir. Peki, nasıl satış yapacağız? Firma ticaretinden sorumlu, kişilerle konuştuğumda çoğu zaman maliyetlerden ve satış fiyatlarının yüksekliğinden yakınıyorlar. Herhangi bir ürünün satış fiyatını düşürerek yapılan satış çok da başarılı bir operasyon değildir. Şimdi, çoğu satış yöneticisi bana kızacaktır ama maalesef durum bu. İşletmelerin ticari faaliyetinden sorumlu yöneticiler, satış fiyatının dışında başka enstrümanlar bulmalıdırlar. İş sadece fiyat olsaydı, piyasada pahalı satan hiçbir firma kalmazdı. Ancak, işletmelere baktığımızda aynı sektörde pahalı satanında ucuz satanında bulunduğunu görebiliriz. Peki, o zaman pahalı ürün piyasada nasıl satılıyor? Bu soruyu sorduğunuzda çok fazla cevap alabilirsiniz. Denilen herşey de doğrudur. Yalnız şunu unutmamak lazım, eğer pahalı satan firma kar edip büyüyorsa, demek ki, doğru pazarlama ve satış stratejisi uygulamış, pahalı olmasına ra...

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...