Değerli dostlar,
Pazarlama planı yaparken dikkat
edeceğimiz bir diğer husus dağıtım ve iletişim stratejisini oluşturmaktır.
Dağıtım stratejisi, ürünümüzü veya hizmetimizi müşterimize nasıl
ulaştıracağımıza ilişkin taktikleri içermelidir. Hedef pazarlardaki
müşterilerimize nasıl ulaşacağımız, hangi maliyetlerle ulaşacağımız, ulaşım
araçlarımız gibi kriterler dağıtım stratejisini belirlerken dikkate
alınmalıdır.
Örnek verecek olursak, bir
bankanın genel müdürü yeni şubeler açmaya, bankamatik sayılarını arttırmaya,
telefon, pc veya mobil cihazlar üzerinden müşterilerine ulaşmaya karar
verebilir. Bu strateji her sektörden firmalar için hazırlanmalıdır.
Diğer husus ise, iletişim
stratejisini belirlemektir. Günümüz Dünya’sında artık iletişim inanılmaz
noktalara gelmiş durumdadır. Peki, biz müşterilerimizle nasıl iletişim
kuracağız? Reklam? Promosyon? Sosyal sponsorluklar, sosyal sorumluluk projeleri
gibi uygulamaları nasıl kullanmalıyız? Ne kadar bütçe ayıracağız? Tüm bunlar
için, amacımız nedir? Örnek verecek olursak, reklam faaliyetleri ürün satmak
için midir? Yoksa firmanın imajını geliştirmeye yönelik midir?
Tüm bu yazdığım pazarlama planı
faaliyetleri, detaylıca incelenmeli ve birbirine entegre bir şekilde gözden
geçirilmeli, seçilen Pazar, temel konuşlanma, fiyat konuşlanması, değer
konuşlanması, dağıtım ve iletişim stratejileri ile beraber oluşturulmalıdır.
İyi haftalar diliyorum,
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık
Yorumlar
Yorum Gönder