Ana içeriğe atla

Pazarda dağıtım ve iletişim stratejisi oluşturmak


Değerli dostlar,

Pazarlama planı yaparken dikkat edeceğimiz bir diğer husus dağıtım ve iletişim stratejisini oluşturmaktır. Dağıtım stratejisi, ürünümüzü veya hizmetimizi müşterimize nasıl ulaştıracağımıza ilişkin taktikleri içermelidir. Hedef pazarlardaki müşterilerimize nasıl ulaşacağımız, hangi maliyetlerle ulaşacağımız, ulaşım araçlarımız gibi kriterler dağıtım stratejisini belirlerken dikkate alınmalıdır.

Örnek verecek olursak, bir bankanın genel müdürü yeni şubeler açmaya, bankamatik sayılarını arttırmaya, telefon, pc veya mobil cihazlar üzerinden müşterilerine ulaşmaya karar verebilir. Bu strateji her sektörden firmalar için hazırlanmalıdır.

Diğer husus ise, iletişim stratejisini belirlemektir. Günümüz Dünya’sında artık iletişim inanılmaz noktalara gelmiş durumdadır. Peki, biz müşterilerimizle nasıl iletişim kuracağız? Reklam? Promosyon? Sosyal sponsorluklar, sosyal sorumluluk projeleri gibi uygulamaları nasıl kullanmalıyız? Ne kadar bütçe ayıracağız? Tüm bunlar için, amacımız nedir? Örnek verecek olursak, reklam faaliyetleri ürün satmak için midir? Yoksa firmanın imajını geliştirmeye yönelik midir?

Tüm bu yazdığım pazarlama planı faaliyetleri, detaylıca incelenmeli ve birbirine entegre bir şekilde gözden geçirilmeli, seçilen Pazar, temel konuşlanma, fiyat konuşlanması, değer konuşlanması, dağıtım ve iletişim stratejileri ile beraber oluşturulmalıdır.

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Başarılı pazarlama örnekleri

Değerli dostlar, Pazarlama ve satış konusunda yazılarıma devam ediyorum. İşletmelerin büyümesi ve karlılıklarının artması ile ilgili başarılı olmuş şirketlerden örnek vermek istiyorum. Dell bilgisayarı hepimiz biliriz. Michael Dell, daha 24 yaşında iken, kişisel bilgisayarları mektup ve telefon yoluyla satabileceğini düşünerek, bu şekilde bir satış kanalı yaratır. Paralarını geri alma garantisi verdiği müşterileri ve Dell müşterilerinin artan memnuniyeti, Dell bilgisayar şirketi için ciddi bir satış hacmi yarattı ve Dell bilgisayar bugünlere geldi. Bugün hala Dell bilgisayar şirketi, internet üzerinden bilgisayar satmaya devam ediyor. Başka bir örnek daha da ilginç, First Direct Bankası, İngiliz bir bankadır. Binası ve şubesi yoktur. Buna karşılık müşterilerinin ihtiyaçlarını 7 gün 24 saat karşılayarak, müşteri memnuniyeti yakalamayı başarmıştır. Tüm bankacılık işlemleri internet üzerinden yapılabilmektedir. Ayrıca telefon bankacılığı da bulunmaktadır. Amazon’dan hiç bahs...