Değerli dostlar,
Pazarlama stratejisini
belirlerken düşüneceğimiz bir diğer unsur, temel konuşlanma teorisidir. Bir
şirketin sunumu, bir fikir ya da bir fayda merkezinde oluşturulmalıdır. Örnek
verecek olursak, Volvo güveni temsil eder. Volvo deyince, herkesin aklına ilk
gelen güvenli araba olduğudur. IBM, en iyi hizmeti verdiğini öne sürer. Farklı
şirketler, farklı faydalar belirleyerek şirketlerin sunumlarını yaparlar. Bu
sunumlar, en iyi kalite, en iyi performans, en güvenilir, en dayanıklı, en
emniyetli, en hızlı, en yüksek değer, en az pahalı, en yüksek prestijli, en iyi
tasarımlı ya da kullanım kolaylığı olarak düşünülebilir.
Bir marka tek bir fayda üzerine
konuşlanabilse de, birden fazla yarar da strateji olarak seçilebilir.
Şirketin stratejisi, sunduğu
temel fayda karşılığında bir fiyat talebini içerir. Bu talep, daha fazla
paraya, daha fazlası, aynı paraya daha fazlası, daha az paraya aynısı, çok daha
az paraya daha azı, daha az paraya daha fazlası olarak sunulabilir.
Stratejik planda, şirketin toplam
değer teklifi ifade edilmelidir. Bu teklif, neden senden almalıyım sorusuna
karşı ikna edici bir cevap oluşturmalıdır. Bu sebeple, temel yararı ve diğer
tüm yarar ve özellikleri tarif etmeli ve müşterinin ödediği ücrete karşı aldığı
hizmetin veya ürünün daha üstün bir toplam değer sunduğu anlatılmalıdır. Teklif
edilen toplam değer, alıcıya üstün memnuniyet, işletmeye de karlılık
sağlamalıdır.
Sonraki yazımda, dağıtım ve
iletişim stratejisi ile ilgili yazacağım.
İyi haftalar diliyorum,
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık
Yorumlar
Yorum Gönder