Değerli dostlar,
Pazarlama planı yaparken ele
alacağımız bir diğer konu ise, pazarlama amaçları ve hedeflerini belirlemektir.
Bu noktada artık, analiz aşamasından karar verme aşamasına geçeriz. Mevcut durum
analizinden sonra, işletme neyi amaçlamalıdır?
Amaçlar, önümüzdeki dönemde
işletmenin neyi başarmak istediğini ortaya koyar. Bunlar, kar marjını
yükseltmek, Pazar payını arttırmak ve müşteri memnuniyetini arttırmak olabilir.
Seçilen amaçlar mali olarak yapılabilir ve işletmenin iç yapısı ile uyumlu
olmalıdır. Aksi takdirde, amaçlar stratejiyi oluşturmada pek fazla yarar
sağlamayacaktır.
Hedeflerimiz ise, ölçülebilir
nitelikte olmalıdır. Hedeflerimizin, sayısal olması ve bir tarih belirtilerek,
plana uyması sağlanmalıdır. Böylece, örneğin Pazar payını arttırma amacı,
içinde bulunulan mali yıl referans verilerek bir hedefe dönüştürülebilir.
Yöneticiler, üst yönetimin
belirlediği hedeflere ulaşabilmek için, satış stratejileri ve taktikleri
geliştirmelidir. Satış stratejisi ve taktikleri ile ilgili bir sonraki yazımda
bilgi vereceğim.
İyi hafta sonları diliyorum,
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık
Yorumlar
Yorum Gönder