Ana içeriğe atla

Yeni iş ortamı


Değerli dostlar,

Çok hızlı değişen bir dönemde yaşıyoruz. Müşteri profilinden tutun, ürün yaşam ömürlerine kadar her şey değişiyor. Çok iyi olduğunu düşündüğünüz bir ürün çok kısa bir zaman içinde, yok olabiliyor. Teknolojinin hızla değiştiği bu dönemde işletmeler, müşterilerinin gelecekteki ihtiyaçlarını önceden tahmin ederek, sunacakları yeni ürün veya hizmetlerini tasarlamak, yeni teknolojileri hızla mal veya hizmet üretim süreçlerine adapte etmek zorundadır. Daha uzun yaşam sürecine sahip ürünler dahi, uzun süre başarılarını devam ettirebilmeleri için, üretim yöntemlerini ve ürünlerinin sağladığı faydayı sürekli geliştirecek çalışmalar yapmaları gerekmektedir.

Endüstri çağında, şirketlerin en önemli kaynağı, üretimi yapan iş gücü idi. Bu grupta çalışan insanlar akıllarını değil çoğu zaman, fizik güçlerini kullanarak işlerini yaparlardı. Şimdi ise, 4. Sanayi devrimi ile artık otomasyonun ve robotların üretime girmeleri ile şirketlerde geleneksel üretim işlerinde çalışan işçilere olan ihtiyaç azalmıştır. Artık, rekabetçi piyasa da mühendislik, pazarlama, ar-ge, yöneticilik gibi analitik fonksiyonlara ihtiyaç vardır. Direkt mal veya hizmet üretimi yapan çalışanlarda bile kalite arttırıcı, maliyet düşürücü, verimlilik arttırıcı çalışmalar yapan çalışanlar tercih edilmektedir. İnsanlardan makineleri seyretmeleri değil, düşünmeleri, problem çözmeleri, verimliliği arttırmaları beklenmektedir. Günümüzde artık tüm çalışanlar tecrübe ve bilgileri ile işletmelerine katma değer sağlamalıdır.

Bu sebeple, her çalışana değişen piyasa koşullarına uyum sağlayabilmeleri ve değer yaratabilmeleri için yatırım yapılmalıdır. Her yapılan iyileştirme, şirket performansında önemli düzeyde gelişme sağlar. Amaç, performansta sürekli iyileştirmeler yaparak, şirketlerin bilgi çağının rekabetçi ortamında başarılı olmalarını sağlamaktır.

Peki bu değişken ortamda geleceğe nasıl hazırlanmalıyız? Hangi öncü göstergeleri firmamızda takip etmeliyiz? Finansal raporlamalar, bizi gelecekte yaşayabileceğimiz sorunlardan korur mu? Devamı bir sonraki yazımda…

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Başarılı pazarlama örnekleri

Değerli dostlar, Pazarlama ve satış konusunda yazılarıma devam ediyorum. İşletmelerin büyümesi ve karlılıklarının artması ile ilgili başarılı olmuş şirketlerden örnek vermek istiyorum. Dell bilgisayarı hepimiz biliriz. Michael Dell, daha 24 yaşında iken, kişisel bilgisayarları mektup ve telefon yoluyla satabileceğini düşünerek, bu şekilde bir satış kanalı yaratır. Paralarını geri alma garantisi verdiği müşterileri ve Dell müşterilerinin artan memnuniyeti, Dell bilgisayar şirketi için ciddi bir satış hacmi yarattı ve Dell bilgisayar bugünlere geldi. Bugün hala Dell bilgisayar şirketi, internet üzerinden bilgisayar satmaya devam ediyor. Başka bir örnek daha da ilginç, First Direct Bankası, İngiliz bir bankadır. Binası ve şubesi yoktur. Buna karşılık müşterilerinin ihtiyaçlarını 7 gün 24 saat karşılayarak, müşteri memnuniyeti yakalamayı başarmıştır. Tüm bankacılık işlemleri internet üzerinden yapılabilmektedir. Ayrıca telefon bankacılığı da bulunmaktadır. Amazon’dan hiç bahs...