Değerli dostlar,
Balanced scorecard ile ilgili
yazıma devam ediyorum. Balanced scorecard, işletmenin tüm seviyelerinde
çalışmakta olan personel için, finansal ve finansal olmayan ölçülerin bilgi sisteminin
bir parçası olması gerektiğini belirtir. Balanced scorecard da yer alan hedef
ve ölçüler, sadece tek bir işleve hizmet etmek amacıyla bir arada toplanmış
finansal ve finansal olmayan bir dizi ölçüden ibaret değildir. Bu hedef ve
ölçüler, işletmenin misyon, vizyon ve stratejilerinin detaylı bir şekilde
incelenmesi sonucunda elde edilmiştir.
Balanced scorecard, işletmenin,
misyon ve stratejilerinin fiziksel ölçüler haline dönüştürülerek ifade ediliş şeklidir.
Meydana çıkan ölçüler, firma hissedarları ve müşterileri için olan dış
ölçülerle kritik iş yöntemleri, yenileme, öğrenme ve büyüme gibi iç ölçüler arasında
bir dengeyi temsil eder. Geçmişteki çalışmaların sonuçlarını ortaya koyan ölçüler
ile, gelecekteki performansı yönlendiren etkenlerin ölçüleri arasında bir denge
mevcuttur. Scorecard, işletmelerin uzun dönemli stratejilerini yönetmek amacına
yönelik bir stratejik yönetim sistemi olarak kullanılır. Bu işletmeler,
aşağıdaki önemli yönetim işlemlerini, yerine getirmek için Scorecard’daki
ölçülerden faydalanır.
Ø
İşletmenin vizyon ve stratejilerinin
belirlenmesi
Ø
Stratejik hedefler ve ölçülerin yaygın bir
şekilde iletişiminin ve aradaki bağlantıların kurulmasını sağlamak
Ø
Stratejik girişimleri planlamak, hedefler
belirlemek ve uyumlu bir hale getirmek.
Ø
Stratejik geri bildirim ve öğrenmeyi arttırmak.
Scorecard’ımızı nasıl
oluşturacağız? Bunu da bir sonraki yazımda anlatacağım.
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık
Yorumlar
Yorum Gönder