Değerli dostlar,
Scorecard’ın oluşma süreci, üst
düzey yöneticilerden oluşan bir ekibin, şirketin stratejisini özel stratejik
hedefler halinde tanımlamak amacıyla çalışması ile başlar. Ekip finansal
hedefleri belirleyebilmek için, gelirler, Pazar büyüklüğü, karlılık veya nakit
yaratmak gibi farklı seçeneklerden hangisine önem vereceğine açıkça karar
vermelidir. Özellikle müşteri boyutunda yöneticiler, hangi müşteri ve Pazar
kesimini hedeflediklerini kesin bir şekilde belirlemelidir.
İşletmenin finans ve müşteri
boyutundaki amaçları belirlendikten sonra, şirket içi yöntemlerle ilgili amaç
ve ölçüler tanımlanır. Bu aşama, Scorecard’ın getirdiği en önemli yenilik ve
faydalardan birisidir. Geleneksel yöntemlerden farklı şekilde, Scorecard
şirketin performansını, müşteriler ve hissedarlar lehine fayda sağlayacak
işlemlere yoğunlaşarak ölçülmesini sağlar.
Scorecard’taki son boyut, öğrenme
ve büyüme hedefleri ile ilgilidir. Toplam kalitenin de önem verdiği insan ve
gelişim felsefesi Scorecard’ta da önem arz etmektedir. Çalışanlara yeni yetenekler
kazandırmak, bilgi sistemleri, bilgi teknolojileri ve geliştirilmiş kurumsal
yöntemlere ulaşabilmek için gereken yatırımların nedenleri ortaya konur.
İnsana, sisteme ve yöntemlere yapılacak bu yatırımlar sayesinde şirket içi
işlemler, müşteriler ve nihai olarak da şirket paydaşları için çok önemli
yenilik ve gelişmeler elde edilecektir.
Scorecard’ın oluşturulması
işlemleri, şirketin stratejik hedeflerinin kesin bir şekilde belirlenmesini ve
bu hedeflere ulaşmayı sağlayacak kritik değişkenlerin tanımlanmasını sağlar.
Scorecard sisteminin
geliştirilmesi, fikir birliği ve ekip çalışmasınının eksikliğini net bir
şekilde ortaya çıkarır. İşletmelerin scorecard’ları tüm üst düzey yöneticilerin
takım çalışmaları yapmasını gerektiren, her bir yöneticinin ayrı ayrı katkıda
bulunması ile yaratılabilecek ve şirketin tüm fonksiyonlarını kapsayacak bir
modeldir.
Scorecard’ın uygulanabilmesi için
tüm işletmenin organizasyonunun, şirketin stratejilerini, hedeflerini bilmesi
ve bu hedefler doğrultusunda hareket etmesi ile sağlanır. Bu bilinç ve kültürün
işletmenin çalışanlarında oluşturulması sayesinde ancak scorecard’da belirlenen
hedeflere ve gelecekte planlanan performansa ulaşacak yapıya sahip olunur.
İyi haftalar diliyorum,
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık
Yorumlar
Yorum Gönder