Ana içeriğe atla

Başarılı strateji örnekleri Örnek 1


Değerli dostlar,

Zaman zaman size şirket stratejilerinden örnekler veriyorum. Bugün de size başarılı bir örnek vereceğim. İsmini vermeyeceğim bir bankanın stratejisini anlatacağım. Banka, gelirlerini incelediğinde, gelirlerinin % 80 inine yakın kısmını mevduat müşterilerinden kazandığını tespit ediyor. Buradaki karlılıkta çok düşük olduğu için, banka istenen karlılık oranına ulaşamıyor.

Banka, karlılık oranını ve gelirlerini arttırmak için çift amaçlı bir strateji belirliyor. Birinci strateji, mevcut müşterilere ilave ürünler sunarak, gelir kaynaklarını arttırmak. İkinci strateji ise, kar getirmeyen müşterileri, daha az maliyetli kanallara ( örneğin elektronik bankacılık gibi) yönelterek operasyonel verimliliği arttırmak. Birinci strateji geliri arttırırken, ikinci strateji, maliyetleri düşürecek, böylece hem gelir artışı, hem de maliyet düşüşü sebebiyle istenen karlılık oranına ulaşılmış olacaktı.

Gelir artışı stratejisinin temeli, gelirlerin bileşimini arttırmak üzerine kurulmuştu. Bu amaç, mevcut müşteri tabanı üzerine odaklanılacağı, daha geniş hizmetten yararlanmak isteyebilecek müşterilerin belirleneceği ve bu hedef müşterilere genişletilmiş finansal ürün ve hizmetlerin sunulacağı anlamını taşımaktaydı. Fakat, banka yöneticileri, bankanın müşterilerini analiz ettiklerinde, mevcut müşteriler bankayı, fonlar, kredi kartları, ev, taşıt kredileri ve finansal danışmanlık gibi geniş çapta finansal ürünler için başvuracakları bir kaynak olarak görmediklerini tespit ettiler. Bunun üzerine yeni stratejinin başarılı olabilmesi için, müşterilerin banka hakkındaki düşüncelerinin değiştirilmesi ve sadece çekler ve mevduat ile ilgili işlem yapan bir banka değil, bir finansal danışman olarak algılamaları gerektiğine karar verdiler.

Bu şekilde, finansal amaç, “Gelirlerin bileşimini arttırmak” müşteriye sunulacak değer teklifi ise, “müşterilerin finansal danışmanlığımıza güvenini arttırmak” olarak belirlenmiştir.

Peki, bu amaca ulaşmak için neler yapılması gerekiyordu? Bunu da bir sonraki yazımda anlatacağım.

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Başarılı pazarlama örnekleri

Değerli dostlar, Pazarlama ve satış konusunda yazılarıma devam ediyorum. İşletmelerin büyümesi ve karlılıklarının artması ile ilgili başarılı olmuş şirketlerden örnek vermek istiyorum. Dell bilgisayarı hepimiz biliriz. Michael Dell, daha 24 yaşında iken, kişisel bilgisayarları mektup ve telefon yoluyla satabileceğini düşünerek, bu şekilde bir satış kanalı yaratır. Paralarını geri alma garantisi verdiği müşterileri ve Dell müşterilerinin artan memnuniyeti, Dell bilgisayar şirketi için ciddi bir satış hacmi yarattı ve Dell bilgisayar bugünlere geldi. Bugün hala Dell bilgisayar şirketi, internet üzerinden bilgisayar satmaya devam ediyor. Başka bir örnek daha da ilginç, First Direct Bankası, İngiliz bir bankadır. Binası ve şubesi yoktur. Buna karşılık müşterilerinin ihtiyaçlarını 7 gün 24 saat karşılayarak, müşteri memnuniyeti yakalamayı başarmıştır. Tüm bankacılık işlemleri internet üzerinden yapılabilmektedir. Ayrıca telefon bankacılığı da bulunmaktadır. Amazon’dan hiç bahs...