Değerli dostlar,
Bugün, kurumsal tema hakkında
yazacağım. İşletmeler, stratejilerini gerçekleştirmek için farklı yöntemler
uygulamaktadırlar. Kurumsal tema, kurumsal kimliği yansıtan ve tüm işletme
birimlerinin paylaşması gereken değerler, inançlar ve temaları içerir. Örnek
vermek gerekirse, Dupont, güvenlik teması, 3M ise yenilik temasını baz alır.
Bunu şirkete yaygınlaştırmak için
ise, bakın firmalar nasıl metotlar geliştiriyorlar. Dupont, İsviçre’de Apple
örneğine benzer şekilde, arka bahçe kulübesinde faaliyetine başlayıp, bugün
Dünya’nın her yerine müşteri beklentilerine en uygun ürünler tasarlayıp, satan
bir global şirket haline gelmiş durumdadır. Şu an Dünya’nın en büyük Kimyasal
madde üreten firmalarından birisidir.
Firmanın üst düzey yöneticileri,
kurumun tüm çalışanlarının gerçekleştireceği, faaliyetleri yönlendirecek, beş
temel prensip belirlemişlerdir.
1- Müşteri memnuniyeti ile ölçülecek olan müşteri
kaynaklı üstünlükler
2- Etkin,
verimli, müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak esneklikte, yeni ve yaratıcı ürün
geliştirmeye olanak sağlayacak kalite de işlemlere ulaşmak için operasyonlarda
sürekli gelişimin sağlanması
3- Şirket
değerlerini baz alan liderlik anlayışı, Herkes şirketin vizyon, misyon
strateji, hedef, amaç ve faaliyet planlarına ne şekilde ayak uyduracağını
anlayacak, karar ve faaliyetler şirketin değerleri ve uzun dönemli yükümlülüklerine
bağlı olarak gerçekleştirilecektir.
4- Yetki
verilmiş kişilerin takım halinde, birlikte çalışması. Kararlar doğru seviyede
alınacak, sorumluluk üstlenilmesi teşvik edilecek, işler herkes tarafından
sahiplenilecek ve böylece performans ve verimlilik artışı sağlanacaktır.
5- Müşteri
memnuniyeti, tercih edilen işveren, çevrenin korunması, güvenlik ve sağlık
ögeleri ile ölçülen mükemmel performans ve üstün finansal performans.
Ne düşünüyorsunuz? Çok doğru
tespitler bence. Başarılı stratejiler oluşturmanız dileğiyle,
İyi haftalar,
Saygılarımla,
Ufuk Saygın
AQUA Danışmanlık
Yorumlar
Yorum Gönder