Ana içeriğe atla

Firmaların alanında uzman olmayan çalışanlar ile çalışması

 Değerli dostlar,

İşletmelerde tespit ettiğim problemlerden birisi de, eğitim ve tecrübesinin yeterli olmamasına rağmen belli konuma getirilen çalışanların firmalara verdiği zarardır. Firmalar, genellikle ucuz olsun diye veya tanıdık eş dost tavsiyesi ile, işletmelerine çalışan istihdam etmektedir. Ancak, firmaya alınan çalışanın istihdam edildiği bölümde herhangi bir tecrübesi veya bilgisi olmadığı için, firma kültürü çerçevesinde bazı işleri, genellikle de operasyonel işleri öğrenip, iş yapmaktadır. Bu da, çalışandan firmaların en önemli beklentisi olan, yaptığı işe katacağı değeri azaltmaktadır.

Çalışanın daha önce mevcut bulunduğu konumda bir bilgisi olmadığı için, sadece firmada öğrendiklerini doğru kabul etmekte, hatta zaman zaman, bu öğrendiklerinin o işle ilgili en doğru kurallar olduğunu düşünmekte ve gelişime kendisini tamamen kapamaktadır. Hele bir de bu çalışan yönetici konumuna yükselmişse, devreye bu sefer egolar girmekte ve kişi kendisini geliştirmeye tamamen kapamaktadır.

Bunun yanında kişinin yaptığı işle bilgisi olmaması sebebiyle, yanlış kararlar alabilmekte ve firmaları zarara uğratmaktadır. Firmalarda çalışan personellerin, sorumlu oldukları bölümle ilgili mutlaka bilgileri, eğitimleri hatta tecrübeleri olmalıdır. Aksi takdirde yapılan işlerin etkin olmaması sebebiyle, verimsizliğe sebep olması, işlerin kaosa sürüklenmesi ve firmada gereksiz yere zaman harcanması, gerginlik oluşması, işlerin doğru zamanda ve doğru maliyetle yönetilememesi, sonuç olarakta hem müşteri memnuniyetsizliği hem de firma paydaşlarının memnuniyetsizliği oluşmaktadır.

Örnek verecek olursak, mekanik bir parça üreten firmanın üretim yöneticisi mutlaka o konuda bilgi almış teknik bir bölümden mezun olan mühendis veya teknik öğretmen gibi bir çalışan olmalıdır. Gıda üretimi yapan bir firmanın üretim yöneticisi mutlaka, gıda eğitimi almış bir personel olmalıdır. İlaç üreten bir firmada ise, eczacılık fakültesi mezunu çalışanların olması önemlidir. Nasıl bir hastane de muayene olurken doktor arıyorsak, bu gibi konularda da konunun uzmanlarının olmasını sağlamalıyız. Herhangi bir konuda karar verirken, o konu hakkında bilgi sahibi olmak esastır. Duygular ile karar vermek, hissiyat ile karar vermek ve uygulamak firmaları çok kötü sonlara sürükleyebilir.  

Endüstri çağından, bilgi çağına geçtiğimiz bu dönemde artık, her yapılan işin arkasında mutlaka bilgi olmalıdır. Ürettiğimiz ürüne kattığımız bilgi ile, yönettiğimiz işe, yaptığımız işe kadar her operasyona bilgimizi, zekamızı katmalıyız. Ancak, bu şekilde firmalarımızı daha iyi yönetir, daha rekabetçi ürünler üretir ve piyasa da var oluruz. Firmaların en önemli kaynağı olan çalışanlara bu şekilde bakmaları ve seçtikleri çalışanları bu kapsamda değerlendirmeleri gerekir.  

İyi haftalar diliyorum,

Saygılarımla,

Ufuk Saygın

AQUA Danışmanlık

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Özel ve Genel görelelik

  Değerli dostlar, Einstein, izafiyet teorisi üzerinde çalışırken çok şaşırdığı bir gerçekle karşılaşmıştı. Cisimler hızlandığı durumda zaman yavaşlıyordu. Ama bu nasıl olabilirdi? Kuantum dünyasının gerçekleri keşfedilene kadar, insanlar sağduyu ile anlayabilecekleri ve akıllarının kabul ettiği olayları doğru kabul etmişti. Kuantum kanunları ile beraber artık insanoğlu akıl yolu ile anlayabileceği Dünya’dan ötesini keşfetmeye başladı. Bu çok gizemli bir alemdi. Zamanın, cisimlerinin hızıyla yavaşlaması akıl alır bir durum değildi. Einstein bunu özel görelelik olarak adlandırdı. Diğer önemli keşfi de kütleçekimine ne kadar az maruz kalırsanız zamanın o kadar daha fazla hızlı akacağı gerçeğidir. Saçma geliyor değil mi? Bu kanunlar ne kadar çok saçma geliyorsa o kadar doğrudur. Size bu kanunlarla ilgili gerçek örnekler vereyim. Einstein’ın teorisinin doğruluğunu bugün cep telefonunda sürekli kullandığımız GPS sistemi üzerinden ispat edebiliriz. GPS sistemi, Dünya yörüngesinde dön...

Satış şekilleri

Değerli dostlar, Satış yapmak öyle düşünüldüğü gibi, sadece fiyat düşürmekle olmuyor. Satışın öncesinde yapılması gereken onlarca faaliyet var. Satış işin son noktası aslında. Bilim insanları konuyla ilgili düşünüp, çeşitli yöntemler geliştiriyorlar. Satış yapabilmek için gerekli olan bu faaliyetleri ilk etapta 3 e ayırabiliriz. Bunların ilki, İnsanların ihtiyaçlarını karşılayarak, satış yapabilmek, ikincisi, insanların ihtiyaçlarını öngörerek satış yapabilmek ve talep yaratarak, üçüncüsü ise, insanlara ihtiyaçları olduğunu hissettirerek satış yapabilmektir. İlkinden bahsedecek olursak, bu durum, insanların ihtiyaçlarını tespit ederek çözüm üreten satış şeklidir. Ev temizliği için üretilen, elektrikli süpürge, çamaşırları temizlemek için kullanılan çamaşır makinesi, bulaşık yıkama makinası bu tip satış faaliyetlerine örnek verilebilir. Bu ürünlerin satış faaliyetlerinde ciddi rekabet vardır. Müşterilerin farklı alternatifler arasından sizin ürününüzü seçmesini sağlamak iç...

Başarılı pazarlama örnekleri

Değerli dostlar, Pazarlama ve satış konusunda yazılarıma devam ediyorum. İşletmelerin büyümesi ve karlılıklarının artması ile ilgili başarılı olmuş şirketlerden örnek vermek istiyorum. Dell bilgisayarı hepimiz biliriz. Michael Dell, daha 24 yaşında iken, kişisel bilgisayarları mektup ve telefon yoluyla satabileceğini düşünerek, bu şekilde bir satış kanalı yaratır. Paralarını geri alma garantisi verdiği müşterileri ve Dell müşterilerinin artan memnuniyeti, Dell bilgisayar şirketi için ciddi bir satış hacmi yarattı ve Dell bilgisayar bugünlere geldi. Bugün hala Dell bilgisayar şirketi, internet üzerinden bilgisayar satmaya devam ediyor. Başka bir örnek daha da ilginç, First Direct Bankası, İngiliz bir bankadır. Binası ve şubesi yoktur. Buna karşılık müşterilerinin ihtiyaçlarını 7 gün 24 saat karşılayarak, müşteri memnuniyeti yakalamayı başarmıştır. Tüm bankacılık işlemleri internet üzerinden yapılabilmektedir. Ayrıca telefon bankacılığı da bulunmaktadır. Amazon’dan hiç bahs...